"נציגי המתווך הגרמני והצלב האדום ממתינים לשליט ברפיח"

עיתון פלסטיני מדווח כי בימים האחרונים הגיעו מספר בכירים במנגנוני הביטחון המצריים לרפיח במסגרת מה שכונה "ההכנות האחרונות לביצוע העסקה" ■ על פי הדיווח, ברפיח ממתינים גם שניים מעוזריו של המתווך הגרמני ונציג של הצלב האדום. האם העסקה נכנסת להילוך גבוה?

האם עסקת גלעד שליט קרובה לסיכום סופי? כלי התקשורת הערביים ממשיכים לדווח כי ישראל וחמאס צפויים בימים הקרובים לחתום על עסקת השבויים, במסגרתה ישוחררו מאות אסירים בתמורה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

העיתון הפלסטיני "אל-מנאר", הרואה אור במזרח ירושלים, מדווח כי במסגרת מה שכונה "ההכנות האחרונות לביצוע העסקה", הגיעו בימים האחרונים מספר נציגים של מנגנוני הביטחון המצריים לרפיח - משם הם צפויים להעביר את גלעד שליט לשטח מצרים.

"מלבדם, ממתינים ברפיח גם שניים מעוזריו של המתווך הגרמני ונציג של הצלב האדום", אמרו לעיתון מקורות המקורבים לעסקה. "חמאס סירב להעביר את שליט ישירות לישראל, והתעקש להעבירו ראשית למצרים", אמרו המקורות, שהדגישו כי כך סוכם במתווה העסקה.

אותם המקורות אף ציינו כי לצד הדיונים המרתוניים של המתווך הגרמני עם נציגי החמאס, שלחו המצרים אף הם נציג מיוחד לשיחות, שביקר בימים האחרונים בדמשק וברצועת עזה, ודן עם ראשי הארגון וראשי הזרוע הצבאית בעניין ההכנות לביצוע העסקה.

"ברגותי ישוחרר רק אם יגורש לחו"ל"

בתוך כך מדווח הבוקר העיתון "אל-חייאת" היוצא לאור בלונדון, כי במסגרת העסקה הסכימה ישראל מעשית לשחרר את בכיר האסירים הפלסטינים וראש התנזים לשעבר מרוואן ברגותי - כי אם בתנאי שהוא יגורש משטחי הרשות. "אם ישראל תתעקש על נושא ברגותי, הוא ייאלץ להסכים לגירושו", אמרו מקורות פלסטיניים לעיתון.

בעיתון עוד דווח כי בשלב זה דנים בחמאס ב"סעיפים חדשים" שהכניס המתווך הגרמני לעסקה, לפיהם ישוחררו אסירים עם דם על הידיים - אך חלקם יגורשו. בנוסף דווח כי קטאר מנסה ליטול מעורבות אף היא בעסקה - והוכחה לכך נעוצה בשיחת הטלפון שקיים בשבוע האחרון ראש הלשכה המדינית של החמאס חאלד משעל עם ראש ממשלת קטאר ג'אסם בן ג'אבר.