"מכירת AdMob לגוגל ב-750 מ' ד' מציבה לנו תג מחיר גבוה"

בחברת הסטארט-אפ אמובי, המפתחת פלטפורמת ניהול פרסומות וקמפיין במדיות סלולריות, בדומה ל-AdMob, מאמינים כי מדובר ב"הצהרה שיש כאן שוק אמיתי וגדול" ■ החברה נבחרה כאחת "החלוצות הטכנולוגיות לשנת 2010" של הפורום הכלכלי העולמי

שנה אחרי שזכתה בתואר חברת הסטארט-אפ המבטיחה של "גלובס", אמובי (Amobee) מקבלת הכרה גם בזירה הבינלאומית. הפורום הכלכלי העולמי בחר באמובי לרשימת ה-Technology Pioneer 2010, בו נבחרות חברות מרחבי העולם שמוכיחות "הישגים כחברות חדשניות מהרמה הגבוהה ביותר", ושלטכנולוגיות שלהן יש "השפעה עמוקה על העסקים והחברה". לצידה ברשימה ניתן לציין גם את אתר המיקרו בלוגינג טוויטר, וסטארט-אפ ישראלי נוסף - Innovid המפתח טכנולוגיה לפרסום בווידאו באינטרנט. ברשימת החברות בשנים קודמות אפשר למצוא את גוגל, אינפוסיס ומוזילה.

אמובי מהרצליה מפתחת פלטפורמת ניהול פרסומות וקמפיין, שמאפשרת להתאים פרסומות רלבנטיות למשתמש בכל מדיה סלולרית, דוגמת הודעות מולטימדיה, SMS, סרטונים, מוזיקה, אינטרנט סלולרי ומשחקים.

ואם כבר הוזכר שמה של גוגל - בשעה שאמובי זוכה בפרסים, חברה אחרת מהתחום שלה נמכרת לענקית החיפוש בתמורה ל-750 מיליון דולר. מדובר ב-AdMob האמריקנית, שגוגל רכשה במטרה לשפר את שירותיה למפרסמים שמעוניינים להגיע גם למשתמשי הסלולר.

על הבחירה בה על-ידי הפורום הכלכלי, אמר זוהר לבקוביץ', מייסד משותף ומנכ"ל אמובי, "אנחנו גאים בזכייה, שמכירה בטכנולוגיה של אמובי ומדגישה את מאמצינו לספק פתרונות שמשנים את חוקי המשחק בתעשיית הפרסום במובייל".

*איך השפיעה על אמובי הרכישה של AdMob?

לבקוביץ': "למעשה, AdMob היא לא מתחרה שלנו. אמובי פעילה אצל המפעילים הסלולריים, ו-AdMob פונה לכיוון של אפליקציות ואתרים.

"הבחירה של גוגל לקנות את AdMob משפיעה עלינו בכמה רמות. ראשית, זו הצהרה שיש כאן שוק אמיתי וגדול. הרכישה הזו הציבה לנו ולחברות אחרות בתחום תג מחיר גבוה. היבט נוסף הוא העובדה שגוגל פועלת נגד המפעילים הסלולריים, ומחייבת אותם לזוז מהר יותר. אמובי עובדת עם המפעילים הסלולריים, ולכן זה מחזק אותנו".

יחסית לחברת סטארט-אפ ישראלית שנוסדה רק לפני ארבע שנים, אמובי הצליחה להשיג דריסת רגל בקרב לקוחות מכובדים. לפני חצי שנה היא דיווחה על עסקה עם טלפוניקה, חברת הסלולר הגדולה בספרד, שהוערכה במיליוני דולרים בודדים.

"מאז שזכינו בתואר חברת הסטארט-אפ המבטיחה של 'גלובס', מספר הלקוחות שלנו גדל פי 4, וההכנסות שלנו עולות", אומר לבקוביץ'. לפני כשנה, על רקע המשבר הכלכלי, אמובי פיטרה שישה מתוך 80 עובדיה. היום, מצבת כוח האדם שלה גדולה יותר - 90 עובדים, קרוב ל-70 מתוכם בישראל.

אין תחרות ישירה

לפי נתוני חברת המחקר IVC, באמובי הושקעו עד היום 54 מיליון דולר. רוב משקיעיה מגיעים מחוץ לישראל, והם כוללים את אקסל פרטנרס, סקויה, סיסקו, מוטורולה, גלובספאן, וודאפון, טלפוניקה ואמדוקס. אמובי גם לוקחת חלק בתוכנית החדשנות של אמדוקס, שבין לקוחותיה הגדולות נמצאות ענקיות התקשורת AT&T ו-וריזון. ההערכות הן שאמובי מנהלת מגעים לחתימת עסקאות עם שתיהן.

לבקוביץ' לא מעוניין להתייחס לכך, אך מציין כי "השוק המרכזי שלנו הוא אירופה ואסיה, אבל אנו נכנסים חזק לארה"ב". לאמובי נציגות בארה"ב, וגם לבקוביץ' עצמו יושב בחוף המערבי.

לדברי לבקוביץ', אין הרבה מתחרים ישירים לאמובי. המתחרים שכן קיימים הם דווקא חברות גדולות - קומברס, אמדוקס ונוקיה, אך הוא מדגיש שאמובי עובדת עם מספר מפעילים רב יותר.

אז בהנחה שקומברס או אמדוקס יחליטו לרכוש את אמובי, איזה תג מחיר אפשר לגזור מרכישת AdMob?

"מאוד קשה להעריך. גבוה".