מס' הקריסות מגיע ל-130: עוד 6 בנקים נסגרו בארה"ב

הבנק הגדול מביניהם הוא בנק אמטראסט מקליבלנד שהחזיק נכסים בשווי 12 מיליארד דולר ■ ה-FDIC מעריך כי ביטוח הפיקדונות של הבנקים הנכשלים יעלו לתאגיד כ-2.38 מיליארד דולר

נמשכת קריסת הבנקים בארה"ב: בסוף-השבוע סגרו הרשויות בארה"ב עוד שישה בנקים, שלושה בנקים גדולים באוהיו, אילינוי ווירג'יניה ושלושה מוסדות פיננסיים קטנים יותר בג'ורג'יה. זאת לאחר שהם לא הצליחו לעמוד באי-החזר ההלוואות שנתנו ללקוחותיהם. כך, הגיע ל-130 מספר הבנקים שנסגרו בארצות-הברית מתחילת השנה.

הבנק הגדול מביניהם הוא בנק אמטראסט מקליבלנד במדינת אוהיו אשר החזיק נכסים בשווי 12 מיליארד דולר ופיקדונות בהיקף של 8 מיליארד דולר.

התאגיד דיווח כי 66 הסניפים של בנק AmTrust הממוקמים ברחבי אוהיו, פלורידה ואריזונה המעסיקים כ- 1,728 עובדים ייפתח מחדש ביום ראשון כסניפים של New York Community Bank אשר הסכים לרכוש את כל פיקדונות הבנק הנכשל ונכסים בסך 9 מיליארד דולר.

ה-FDIC מעריך כי ביטוח הפיקדונות של שישת הבנקים הנכשלים יעלו לתאגיד כ-2.38 מיליארד דולר. נציין כי ה-FDIC צופה שההפסד המצטבר מביטוח הפיקדונות של בנקים שיקרסו יגיע ל-70 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות.

קצב סגירת הבנקים בארה"ב הוא המהיר ביותר מזה 17 שנה, על רקע הפסדים שהם ספגו מאי-החזר של הלוואות הקשורות לנדל"ן. ה-FDIC מבטח פיקדונות של יותר מ-8,200 בנקים, בהיקף של 13.5 טריליון דולר. מאז תחילת השנה עלות קריסת הבנקים הסתכמה לתאגיד ביותר מ-15 מיליארד דולר.