בפעם השנייה: הפרסומת למלחמה באלכוהול - המדוברת ביותר ברשת

Twisted Fly: השבוע גלש הדיון בקמפיין לזירות המרכזיות, דבר שהביא לעלייה בהיקף השיחה מהשבוע שעבר

גם השבוע מדורג במקום הראשון הקמפיין של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, כאשר במרכז הדיון עמדה שוב סוגיית שתיית האלכוהול כגורם שעלול להוביל לאונס, הן מבחינת היקף השיחה ברשת (43%) והן מבחינת מספר הדיונים שהתנהלו בנושא (36%).

השבוע הוקמה עצומה ברשת החברתית פייסבוק, הקוראת להורדת הקמפיין של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, בטענה כי הוא מקבע מיתוס חברתי בעייתי בנוגע לאונס, לפיו נשים אשמות באונס של עצמן כאשר הן שותות אלכוהול.

הקמת קבוצת העצומה, שנכון להיום כוללת 7,880 חברים, חוללה שיחה ערה ביותר ברשת אודות הקמפיין ונושא האחריות על התרחשות מקרי אונס. בשבוע שעבר עיקר השיח התנהל בזירות נישתיות (בבלוגים פרטיים ופורומים פמיניסטיים), והשבוע גלש לזירות המרכזיות, דבר שמסביר את העלייה בהיקף השיחה מהשבוע שעבר.

בדומה לשבוע שעבר, הנושאים ששימשו כמחוללי השיחה העיקריים על הקמפיין ברשת היו סנטימנט הגולשים בנוגע לקמפיין ונושא הטלת האשמה והאחריות על התרחשות מקרי אונס.

מחולל השיחה הראשון, שהיווה 77% מכלל השיחה ברשת, דן בסנטימנט הגולשים בנוגע לקמפיין. 59% הביעו דעה חיובית בנוגע לקמפיין, כאשר הם מסכימים עם המסר וחושבים שהוא נכון וצודק. "זה ממש לא משנה מי אשם או אם המודעה הזאת מעצבנת כל מיני יפי-נפש. אם היא תגרום אפילו לבחורה אחת לשמור על עצמה, וזה ימנע אונס - אז המודעה הזאת רצויה", טענו הגולשים.

לעומתם, 41% הביעו דעה שלילית, כאשר 87% מתוכם אינם מסכימים עם מסר הקמפיין, תופסים אותו כפוגעני וטוענים כי אין הוא משרת את המטרה: "הרמה של הקמפיין הזה נמוכה כמו כוחה של משטרת ישראל, והוא לא משרת את המטרה שלשמה הוא עלה לאמצעי התקשורת".

במקום השני ממוקמת הפרסומת של פלאפון עם 20% מהיקף השיחה ברשת, כאשר הדיון סבב סביב טענתה של חברת השוקולד הבלגית "דסקלידס" כי פלאפון השתמשה בפרסומת "מפעל השוקולד" בפרלינים שלה, ללא אישור.

22