משרד התקשורת עורך יום עיון בנושא הרחבת התחרות בסלולר

ידון בנושא מפעילים סלולריים וירטואליים, ויתמקד במדיניות הנדרשת בנושא ה-Voice over cellular ■ המפעילים דורשים כי משרד התקשורת ייצור הפרדה בסלולר בין התשתית לקישוריות

משרד התקשורת עורך היום (א') יום עיון פנימי בנושא מפעילים סלולריים וירטואליים בנווה אילן. מטרת יום העיון היא להגיע להחלטה האם נושא ה- Voc - Voice over cellular הוא תחום נפרד מה-MVNO ולכן נדרש לו שימוע ציבורי נפרד, או שמדובר באותה מדיניות MVNO שהמשרד פרסם לפני כחודש.

במשרד ישנם חילוקי דעות קשים סביב הסוגיה וחברי הנהלה מסוימים טוענים שמדובר בתחום נפרד שהשימוע הגדול בנושא אינו נותן לו מענה.

ה-Voc הוא טכנולוגיה דומה ל-VoIP או ל-Vob - Voice over broadband ברשתות הנייחות, אלא שהוא עושה שימוש בתשתית האינטרנט הסלולרי של המפעילים הקיימים. בשנים האחרונות מדובר במגמה שהולכת ומתרחבת על רקע השיפור ברשתות הסלולריות והמהירויות שלהן, שמתחרות במהירויות ברשתות הנייחות.

המפעילים שרוצים לעשות שימוש בפס הרחב הסלולרי דורשים כי משרד התקשורת ייצור הפרדה בסלולר בין התשתית לקישוריות, בדיוק כמו שנהוג בשוק הנייח. כך, המשתמש יוכל לקבל פס רחב סלולרי נטו מהחברה הסלולרית ולהתחבר לפס רחב מכל אחד מספקי האינטרנט הפועלים בשוק. ברגע שיקבל את הקו הנקי מחברת התשתית יוכלו ספקיות האינטרנט ומפעילים חדשים, לספק שירות על גבי התשתיות הסלולריות ללא הפרעה או התערבות מצידן, ובסופו של דבר יוכלו להביא להוזלת מחירי השימוש בסלולר.