האיחוד האירופי צפוי לתמוך בחלוקת ירושלים

אירופה ממשיכה להקשות על ישראל. בהחלטה חסרת תקדים, ידרשו היום שרי החוץ של האיחוד האירופי לחלק את ירושלים, לחזור לגבולות 67 ולהקים מדינה פלסטינית ■ נתניהו ניסה למנוע את ההודעה האירופית וערך סבב טלפונים בהול, אך ללא הצלחה

טיוטת הנוסח הסופי של החלטת מועצת שרי החוץ האירופים, הגיעה אתמול לירושלים, ומתוכה עולה כי הפלסטינים יזכו לקבל היום הצהרה אירופית חסרת תקדים. כפי שנכתב הבוקר במעריב, אמש התקבלה הטיוטה שתהיה כנראה, הבסיס להחלטה הפרו-פלסטינית שתתקבל היום.

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, אירופה תקרא להקמת מדינה פלסטינית עצמאית, דמוקרטית ורצופה בגדה, ברצועה וגם בירושלים המזרחית. ירושלים, על פי ההצעה, תהיה בירת שתי המדינות. אירופה תקרא גם להפסיק את הבנייה בכל ההתנחלויות כולל אלו שבמזרח ירושלים, לא תכיר בשום שינוי בגבולות 67, אלא אם כך יכירו בכך שני הצדדים.

בנוגע להקפאת הבנייה בהתנחלויות בשטחים ההודעה האירופית מציינת כי מדובר ב"צעד ראשון" בלבד. בנושא ירושלים מצוין בהודעה כי "אירופה מעולם לא הכירה בסיפוח מזרח ירושלים ודורשת לשים קץ ליחס המפלה כלפי פלסטינים במזרח העיר".

עיתון מעריב ציין כי גורמים מדיניים בירושלים הביעו אכזבה מהעובדה שארה"ב לא התערבה התערבות ממשית אצל האירופים ושמסע הטלפונים הבהול שניהל בימים האחרונים נתניהו, לא צלח. עוד זועמים בירושלים בעיקר על שבדיה ומכנים אותה "הבירה המתחסדת והצבועה ביותר של האיחוד". גורם מדיני בכיר טען כי גם "לונדון מאכזבת בעמדותיה".