באילו מניות ירוקות מומלץ להשקיע בעקבות הוועידה בקופנהגן?

אנליסטים רבים מאמינים כי הוועידה בקופנהגן תוביל למתן תמריצים ישירים לענף האנרגיה הסולארית, תחנות רוח, מים, ביוטכנולוגיה וביו דיזל

ועידת האקלים בקופנהגן נפתחה בדנמרק, כשהמטרה היא להגיע להסכמה על שני עקרונות יסוד. מחויבות חד משמעית של כל מדינות העולם לצמצם עד שנת 2020 את פליטת גזי החממה לאטמוספרה בשיעור של 20%-40% וכן להקים קרן אקלים בינלאומית בהיקף של כ-10 מיליארד דולר. הסכום הזה יועמד לזכות המדינות המפותחות כדי לסייע להן להתמודד עם הצורך למנוע זיהום סביבתי. הועידה תסתיים ב-18 בדצמבר.

"לא המשבר הפיננסי העולמי ולא המלחמה באפגניסטן, אלא שינויי האקלים וההשלכות שיש להם בכל מקום על לכדור הארץ - הם הנושא החשוב ביותר בראש סדר היום העולמי", אמרה אתמול שרת האקלים של דנמרק, ונשיאת הוועדה.

בשביל משקיעים, הוועידה עשויה לחזק את העמדה לפיה מניות האנרגיה הירוקה יתחזקו בשנים הקרבות. עם זאת נראה כי בטווח הקרוב לא צפוי גידול של ממש בביקושים לאנרגיה אלטרנטיבית.

"אלא אם כן הוועידה בקופנהגן תצליח להביא לצעדים נמרצים ומשותפים לצמצום פליטת גזי החממה, אנחנו צופים כי ההשקעה במניות האנרגיה הירוקה תהיה הדרגתית", אמרה ל"מרקט ווטש", מג בראון, אנליסטית בסיטיגרופ.

"עם זאת, ישנם כמה דרכים לנצל את הוועידה בקופנהגן ותוצאותיה", אמרה בראון. "בטווח הקצר, נראה כי ענף האנרגיה המתחדשת יציג עליות יפות, אך בטווח הארוך הוועידה היא רק צעד אחד נוסף במעבר לאנרגיה ירוקה ועל כן העליות יהיו הדרגתיות".

אנליסטים רבים מאמינים כי הוועידה בקופנהגן תוביל למתן תמריצים ישירים לענף האנרגיה הסולארית, תחנות רוח, מים, ביוטכנולוגיה וביו דיזל.

בסיטיגרופ ממליצים על מניית Vestas Wind Systems (סימול: VWS:DE), מניית First Solar (סימול: FSLR בנאסד"ק) ועל מניית תחנות רוח IBerdola Renewables (סימול: SIBE:ES:GEX).

כמו כן, בסיטיגרופ ממליצים על ETF להשקעה באנרגיה ירוקה: Van Eck Global Alternative Energy (סימול: GEX:N).