תביעה: אלטשולר שחם גנבו מוצר שפיתחנו והקימו עסק מתחרה

חברת הסטארט-אפ האקסטרייק טוענת כי נציגי אלטשולר וכן עובדים לשעבר בהאקסטרייק גזלו סודות מסחריים, מידע ומוצרים של האקסטרייק לשם הקמת עסק מתחרה בשם פרומסס

חברת האקסטרייק, סטארט-אפ מפארק אזורים בפתח-תקווה, משקיעים ובעלי מניות בחברה הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 3.8 מיליון שקל נגד בית ההשקעות אלטשולר שחם.

זאת, בטענה כי אלטשולר; נציגיה, שחר פרץ ואמנון ריפטין; עובדים לשעבר בהאקסטרייק, מנחם אהרוני ונגה ברק; וכן 3 עובדים נוספים בהאקסטרייק; גזלו סודות מסחריים, מידע ומוצרים של האקסטרייק לשם הקמת עסק מתחרה בשם פרומסס, והורידו לטימיון את השקעתם בהאקסטרייק.

התובעים פיתחו טכנולוגיה ומוצר טכנולוגי בתחום אבטחת מידע ובקרת סיכונים, הכולל שילוב של אנטי-וירוס, אנטי-ספאם והתראה מפני חדירת האקרים ווירוסים למערכת.

לדברי התובעים, אלטשולר גילתה התעניינות בהשקעה בהאקסטרייק, ולכן נחשפו בפניה תוכניותיה, מוצריה, לקוחותיה וסודותיה המסחריים. ואולם, בסופו של דבר האקסטרייק סירבה להצעת אלטשולר להעברת השליטה בה בתמורה לרווחים עתידיים.

לטענת התובעים, בדיעבד הסתבר כי לאחר שעובדיה הבכירים של האקסטרייק נטשו אותה, הם הקימו ביחד עם אלטשולר מיזם זהה, ש"גנב" את המוצר והרעיון של האקסטרייק.

עוד נטען כי האקסטרייק ניהלה מגעים מסחריים ענפים עם חברה פולנית בשם NETIA באמצעות אהרוני, וזה גזל את החברה הפולנית כלקוח לטובת המיזם החדש.

התובעים מבקשים מבית המשפט להורות לנתבעים למסור כל מידע שנגזל מידיהם ולחשוף את ההכנסות שהפיקו במכירת מוצרי האקסטרייק ולפצותם בסכום זה.

בית המשפט מתבקש גם להוציא צו מניעה, האוסר על הנתבעים לעשות שימוש בכל מידע וטכנולוגיה השייכים לתובעים.

טרם הוגש כתב הגנה.