ראדא זכתה בחוזה של 7 מיליון דולר בדרום אמריקה

ראדא מתמחה בפתרונות אוויוניקה - מערכות בקרה למטוסים, והחוזה החדש הוא להשבחת מטוסים של חיל אוויר מאחת ממדינות דרום אמריקה

ראדא חתמה בשבועות האחרונים על שני חוזים שמסתכמים יחד בכמעט 10 מיליון דולר. לפני מספר ימים דיווחה החברה על חוזה בסך 2.6 מיליון דולר, ול"גלובס" נודע שהיא חתמה על חוזה נוסף, בדרום אמריקה, בהיקף של 7 מיליון דולר.

ראדא מתמחה בפתרונות אוויוניקה - מערכות בקרה למטוסים, והחוזה החדש הוא להשבחת מטוסים של חיל אוויר מאחת ממדינות דרום אמריקה. העסקה תתבצע במספר שלבים, כך שהתמורה ממנה צפויה לגדול מעבר ל-7 מיליון דולר בעתיד. ראדא תתחיל להכיר בהכנסות ב-2010.

"ראדא גדלה בקצב יפה כבר שלוש שנים, והיא משתפרת בתוצאות שלה", אומר ל"גלובס" מנכ"ל החברה, צביקה אלון. "אנחנו מניחים שהמגמה תימשך והפרויקט החדש יתרום לכך".

לדברי אלון, השוק בו ראדא פעילה לא נפגע ישירות מהמשבר הכלכלי, מספר העובדים של החברה אפילו גדל בשנה החולפת, והיא מעסיקה 107 עובדים בישראל. "המשבר הביא לכך שהיכולת שלנו לקבל אשראי נפגעה, לא בגלל הביצועים שלנו אלא בגלל מצוקה של מוסדות פיננסיים", אומר אלון. "אשראי הוא דלק לגידול והמחסור בו מקשה על חברה שגדלה. התמודדנו בכך שהגידול שלנו נעשה בעיקר באמצעות הגדלת ייצור של מוצרים קיימים ופחות פיתוח של מוצרים חדשים".

יו"ר ונשיא ראדא הוא מפקד חיל האוויר לשעבר, הרצל בודינגר, שהיה בעבר גם מנכ"ל החברה. ראדא נסחרת ברשימה המשנית (Capital Market) בנאסד"ק, ושווי השוק שלה הוא 24 מיליון דולר, אחרי עלייה של קרוב ל-300% במחיר המניה מתחילת 2009. החברה מתחרה עם חברות גדולות ממנה, בהן אלביט והתעשייה האווירית, אך לדברי אלון, ראדא מתמודדת בכך שהיא "מגיבה מהר יותר ומשתפת את הלקוחות. פרויקט שנחשב אצלנו לחשוב ביותר, אצל חברות אחרות הוא קטן".

לעתים המחירים שראדא מציעה זולים יותר ללקוח. אלון אומר שהם לא פוגעים ברווחיותה. "חברה קטנה מסוגלת לעשות דברים באופן יותר יעיל, ויש לה פחות הוצאות הנהלה", הוא אומר.

ברבעון השלישי של השנה הסתכמו הכנסות ראדא ב-4.1 מיליון דולר, ירידה של 18% ביחס לרבעון המקביל, והרווח הנקי שלה הגיע ל-146 אלף דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים נרשם הפסד נקי של 763 אלף דולר. בקופת החברה יש כיום כ-1.7 דולר בלבד.