יצחק דנקנר רכש את השליטה בחלק מבית השנהב בירושלים

מדובר בחלק המושכר למדינה ■ העסקה בוצעה לפי שווי של 137 מיליון שקל ■ יצחק דנקנר הוא אביהם של נוחי דנקנר ושלי ברגמן

יצחק דנקנר, אביהם של נוחי דנקנר ושלי ברגמן, רכש את השליטה בחלק המושכר למדינה בבית השנהב בירושלים והגדיל את חלקו מ-25% ל-100% - כך נודע ל"גלובס". העסקה בוצעה לפי שווי של 137 מיליון שקל.

דנקנר רכש את חלקם של שותפיו בפרויקט, יצחק פריצקר, דורי דנקנר ושמואל לוי, הבעלים של תיווך אמבסדור, שהחזיק ב-10% מהנכס. בנוסף, יחזיק דנקנר בחברת האחזקה שמתחזקת את המשרדים בנכס.

הנכס, המשמש למשרדים, נמצא ברחוב בית הדפוס 12 בירושלים, סמוך לגבעת שאול, ושטחו עומד על 12,500 מ"ר. שטחיו מושכרים למשרד מבקר המדינה ולבית המשפט דרך הדיור הממשלתי. בנוסף, כולל הנכס, בן שבע הקומות, כ-500 מקומות חנייה תת-קרקעיים וישנה אפשרות להוסיף 300 מקומות חנייה נוספים.

הנכס גם כולל שטחים שנמכרו במהלך השנים לגורמים פרטיים כמו משרדי עורכי דין ורואי חשבון, שמהווים כמעט מחצית מהבניין. החלק שבו הגדיל דנקנר את שליטתו מתייחס לשטחים שלא נמכרו לגורמים חיצוניים.

דמי השכירות בשטחים המושכרים למשרד מבקר המדינה הם כ-62 שקל למ"ר לחודש ואילו השטחים הנוספים מושכרים בדמי שכירות העומדים על כ-59 שקל למ"ר לחודש. הבניין מניב תשואה שנתית של כ-8.4%.

ככל הנראה, העסקה בוצעה על רקע הצורך של חלק מהשותפים במזומנים. דורי דנקנר הוא מבעלי השליטה באלרן השקעות, בבעלות משפחת דנקנר, שהגישה היום לבעלי האג"ח של החברה, לאחר עיכובים רבים, את המתווה החדש להסדר החוב בין בצדדים, במסגרתו תבוצע "תספורת" לחוב של בעלי האג"ח.

שמואל לוי תכנן ב-2007 להנפיק את הפעילות של אמבסדור במזרח אירופה בבורסה בתל אביב אך לצערו, המשבר הכלכלי העולמי טרף את הקלפים וההנפקה לא יצאה אל הפועל.