מודי'ס תבחן את גבולות דירוג ה-AAA של ארה"ב ובריטניה

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית הגדירה את דירוג ה-AAA של בריטניה וארה"ב כ"גמיש" בניגוד לזה של של קנדה, גרמניה וצרפת שהוגדר כ"חסין"

סוכנות דירוג אשראי הבינלאומית, מודי'ס, הודיעה כי היא תבחן את גבולות דירוג ה-AAA של ארה"ב ובריטניה בשל הידרדרות מצב החוב הציבורי שלהן לאור המשבר הפיננסי העולמי.

מודי'ס הגדירה את דירוג ה-AAA של בריטניה וארה"ב כ"גמיש" בניגוד לזה של של קנדה, גרמניה וצרפת שהוגדר כ"חסין". סוכנות הדירוג ציינה כי אף אחת מהמדינות בעלות דירוג AAA לא הגיעה למצב "פגיע" שעשוי להוביל למצב של "אל חזור" מהדירוג הגבוה ביותר.

"מדינות בעלות דירוג AAA 'גמיש' מידרדרות במהירות ועל כן הן יבחנו את גבולות ה-AAA", נכתב בהודעה של סוכנות הדירוג.

פייר שאטלייה, אנליסט במודי'ס, אמר כי המשבר הפיננסי העולמי השפיע על כל המדינות בעלות דירוג AAA, אך במידות שונות. מדינות "עמידות", הכוללות גם את ניו זילנד ושוויץ, התחילו את המשבר מעמדה טובה יותר, המתאימה לדירוג הגבוה שלהן, ועל כן אין סכנה לדירוג ה-AAA שלהן.

ארגון המדינות המפותחות, ה-OECD, מעריך כי החוב הציבורי של בריטניה יזנק ל-89.3% מהתמ"ג ב-2010 מ-75.3% בשנה הנוכחית. החוב הלאומי של ארה"ב עלול להגיע בשנה הבאה ל-97.5% מהתמ"ג מ-87.4% בשנה הנוכחית. החוב הלאומי של ארה"ב הגיע ל-7.17 טריליון דולר בנובמבר.