מורגן סטנלי: "הריבית הנמוכה של ברננקי מרעילה את הכלכלה"

אנדי קסי, לשעבר כלכלן בכיר במורגן סטנלי, שחזה בספטמבר 2006 כי ארה"ב תיכנס למיתון ב-2008: "המשבר הפיננסי הבא יתחיל בשנת 2012 כתוצאה מהאצת קצב האינפלציה"

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, "מרעיל" את הכלכלה האמריקנית באמצעות השארת הריביות ברמה הקרובה ל-0% ויוצר בכך גל של הון ספקולטיבי שעלול לגרום למשבר הפיננסי הבא. כך העריך היום אנדי קסי, לשעבר כלכלן בכיר במורגן סטנלי.

קסי אומר כי ברננקי מקבל החלטות המתבססות על "סיבות שוליות", שיתמכו בצמיחה ובתעסוקה בטווח הקצר, במקום להתמקד "ביציבות של המערכת הכלכלית". הבכיר לשעבר במורגן סטנלי חוזה כי המשבר הפיננסי הבא יתחיל בשנת 2012 כתוצאה מהאצת קצב האינפלציה.

"ישנה אימרה סינית האומרת כי אדם יכול להגיע לרוויה באמצעות שתיית רעל", אמר קסי, שחזה בספטמבר 2006 כי ארה"ב תיכנס למיתון ב-2008. "זה בדיוק המרשם שברננקי נותן לכלכלה האמריקנית. ככל שברננקי ייעלה ריביות לא יותר, עוצמתו של המשבר תהיה גדולה יותר", אמר קסי בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

ברננקי, שעבודת הדוקטורט שלו עסקה בשפל הגדול של שנות ה-30, מנהל מדיניות מוניטארית מרחיבה, כשהוא מבטיח לא לחזור על הטעויות שנעשו באותו משבר, כשבנק המרכזי החליט על מדיניות מוניטארית מצמצמת.

"עלינו למצוא דרך יעילה ומהירה הרבה יותר לצאת מצעדי החירום האלה שיוצרים בועות", אמר דטפן רואץ', יו"ר חטיבת אסיה במורגן סטנלי.