פלייטק ממשיכה לקנות: רוכשת חברת תוכנה תמורת 16 מיליון דולר

סכום הרכישה עלול לגדול לרמה של 32 מיליון דולר אם הנרכשת - Gaming Technology Solutions - תעמוד ביעדי רווח שתציב פלייטק ■ הנרכשת מספקת שירותים לענקית הישראלית 888

טדי שגיא ממשיך לפתח את פעילות חברת פלייטק שבשליטתו, דרך רכישות של חברות אחרות. פלייטק, המפתחת פלטפורמות מבוססות תוכנה לאתרי הימורים מקוונים, הודיעה הבוקר על רכישת חברת התוכנה Gaming Technology Solutions תמורת סכום ראשוני של 10.8 מיליון אירו (16 מיליון דולר), וסכום מקסימלי של 21.6 מיליון אירו (32 מיליון דולר) אם תעמוד הנרכשת ביעדי רווח שתציב החברה הישראלית.

Gaming Technology Solutions (GTS) היא חברה פרטית, שמעניקה פתרונות משחק שונים עבור חברות הימורים מקוונים. על לקוחותיה נמנות חברות כמו Bwin, ויקטור צ'נדלר, ספורטינגבט ואף 888 הישראלית, מפעילת אתר הקזינו המקוון הגדול בעולם. לפיכך, מעניין יהיה לראות כיצד העסקה הנוכחית תשפיע על מערכת היחסים בין 888 לחברה הנרכשת, במיוחד לאור העובדה שגיגי לוי, מנכ"ל 888, מצוטט באתר הבית של Gaming Technology Solutions כאומר דברי שבח על החברה.

פלייטק, שנסחרת בבורסת המשנה האנגלית לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר, צפויה לממן את הרכישה מהונה העצמי. בקופת החברה שוכבים כיום מזומנים בשווי של 100.7 מיליון דולר.

GTS חתומה כיום על 15 הסכמי רישוי ושיתופי פעולה עם 30 מהמותגים המובילים בענף ההימורים המקוונים. לפי ההודעה, הייחוד של GTS הוא בכך שהמנוע שפיתחה מאפשר גישה למשחקים שונים ממגוון רחב של מפתחי משחקים ומספקי תוכן. לכן, יכול המפעיל (כמו 888) לבצע אגרגציות (מלשון Aggregator) של חשבונות נפרדים של לקוח אחד לחשבון אחד (גם אם הוא משחק במשחקים שונים). GTS סיימה את השנה שהסתיימה ביוני האחרון עם הכנסות של 4.2 מיליון דולר ועם רווח נקי לפני מס של כחצי מיליון דולר.

מחברת 888 נמסר בתגובה כי "אם GTS יתנו לנו מוצר טוב ושירות טוב במחיר טוב, אין מניעה שלא נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עימם".