שר האוצר היווני מרגיע: "אין סכנה שיוון תגיע לחדלות פרעון"

בראיון לבלומברג: "אנחנו פועלים מתקדמים במהירות כדי להראות לאזרחים ולשווקים שאנחנו בדרך הנכונה" ■ בנוסף, השר ציין כי יוון לא מתכוונת לבקש את חבילת הסיוע של האיחוד האירופי

שר האוצר של יוון, ג'ורג' פאפאקונסטנטינו, אמר היום (ד') כי אין שום סיכון כי המדינה תדרדר לחדלות פירעון במטרה להרגיע חששות המשקיעים לאחר שסוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה אתמול את דירוג האשראי של יוון ל +BBB כאשר סוכנות הדירוג S&P העבירה את יוון לרשימת מעקב שעלולה להוביל להורדת דירוג.

"אנחנו פועלים מתקדמים במהירות כדי להראות לאזרחים ולשווקים שאנחנו בדרך הנכונה", אמר בראיון לבלומברג. "המערכת הבנקאית ביוון יציבה לחלוטין", הוסיף.

השר ציין כי יוון לא מתכוונת לבקש את חבילת הסיוע של האיחוד האירופי. עם זאת, המזכיר הכלכלי של האיחוד האירופי, חואקין אלמוניה, אמר כי האיחוד האירופי מוכן לעזור ליוון להתמודד עם הבעיות בגרעון התקציבי שלה. אלמוניה לא אמר באיזה צעדים בכוונתו לנקוט.

יצויין כי ברקע לדבריו, אירופה נסחרת בירידות שערים, בהמשך לנעילה השלילית הבוקר באסיה, ובשל החששות המתגברות כי הורדת דירוג האשראי של יוון תקשה על הבנקים והממשלה ביוון לקבל הלוואות מהבנק המרכזי האירופי (ECB) משום שהאג"ח הממשלתיות של יוון לא מספיק יציבות כדי לשמש כערבונות.

יוון הינה המדינה עם הדירוג הנמוך ביותר מבין מדינות גוש האירו, מתמודדת עם הידרדרות במצבה הכלכלי לאחר שנה של מיתון. התמ"ג במדינה התכווץ ברבעון השלישי ב-1.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ממשלתו הסוציאליסטית של רה"מ גאורג פפנדראו שנבחרה באוקטובר מתכוונת לקצץ את הגירעון התקציבי ל-9.1% מהתמ"ג בשנה הבאה לעומת 12.7% השנה. בכוונתו לנקוט בצעדים הכוללים הקפאה חלקית של התשלומים בסקטור הציבורי.