שר האוצר הבריטי מטיל 50% מס על הבונוסים לבכירי הבנקים

זאת על בונוסים הגבוהים מ-25 אלף פאונד (40,700 דולר) ■ דארלינג: "בנקים צריכים לשים בראש סדר העדיפויות לבנות מחדש את החוסן הפיננסי שלהם ולהגדיל את היקף ההלוואות שלהם לציבור"

שר האוצר הבריטי, אליסטר דארלינג, הודיע היום (ד') כי הבנקים יצטרכו לשלם מס חד פעמי בגובה של 50% על בונוסים הגבוהים מ-25 אלף פאונד (40,700 דולר), במאמץ לעודד את הבנקים שחולצו על ידי הממשל להלוות לפרטים ועסקים.

"יש כמה בנקים שעדיין שמים תשלום הבונוסים לבכירים שלהם בעדיפות הראשונה שלהם", אמר דארלינג בפרלמנט. "הבנקים צריכים לשים בראש סדר העדיפויות שלהם לבנות מחדש את החוסן הפיננסי שלהם ולהגדיל את היקף ההלוואות שלהם לציבור", הוסיף.

הדיווח הובא על ידי דרלינג במסגרת הדו"ח השנתי המקדים לתקציב, המציג גם כן את כוונת הממשלה לחתוך את הגירעון הממשלתי על פני ארבע השנים הבאות.

"אין בנק שלא נהנה במישרין או בעקיפין מכספי החילוץ", אמר דארלינג, אשר מתנגד למס על רווחי הבנקים. "אנחנו נותנים לבנקים את האפשרות להשתמש ברווחים שלהם לבנות כדי לבנות את בסיס ההון שלהם. אבל אם הם מתעקשים לשלם בונוסים גבוהים לבכירים, אז אנחנו נתערב בשביל להחזיר למשלמי המסים את כספיהם", הוסיף.

יצויין כי בונוסים בענף השירותים הפיננסיים בבריטניה צפויים לעלות ב-50% ל-6 מיליארד פאונד. מנכ"ל ברקליס , רוברט דיאמונד, הזהיר אתמול כי מס על בונוסים לבנקאים עלולים לשים את המדינה בעמדת נחיתות תחרותית.