נעילה חיובית באירופה על רקע החלטות הריבית בבריטניה ושוויץ

הדאקס הגרמני הוביל את העליות וננעל בעלייה של 1.1% ■ הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית על 0.5% ■ הבנק המרכזי של שוויץ הותיר את הריבית על 0.25% - בהתאם לתחזיות השוק

בורסות אירופה ננעלו הערב (ה') בעליות שערים בהובלת מדד הדאקס הגרמני, כולל הבורסה של מדריד, על אף שסוכנות דירוג האשראי S&P הורידה אתמול (ד') את אופק דירוג האשראי של ספרד ל"שלילי", ובהובלת מניות הבנקים קרדיט אגריקול ולוידס. מדד אייבקס של ספרד נסחר כעת בעליות.

מדד פוטסי של לונדון ננעל בעליות על רקע החלטת נגיד הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), מרווין קינג,להותיר את הריבית על 0.5%. בנוסף לכך, קינג החליט להותיר את התוכנית לרכישת אג"ח על כנה. משמעות ההחלטה היא שהבנק המרכזי לא מוכן עדיין לוותר על התוכנית המאסיבית לעידוד הכלכלה.

טוקיו ננעלה בירידה של 1.4% וסיאול הוסיפה 1.1% לאחר שהבנק המרכזי בדרום קוריאה הותיר את הריבית על כנה.

סידני ננעלה בטריטוריה השלילית על אף שיפור נתוני התעסוקה באוסטרליה. המשק האוסטרלי הוסיף יותר מ-31 אלף מקומות עבודה בנובמבר - הרבה מעל התחזיות לתוספת של 5,000 עבודות בלבד. שיעור האבטלה, במונחים מתואמים עונתית, ירד ל-5.7% בנובמבר מ-5.8% באוקטובר, ופחות מהתחזיות לתוצאה של 5.9%.

ברקע, פימקו, קרן האג"ח הגדולה ביותר בעולם, רוכשת אג"ח של אבו דאבי וקטאר כשהיא מנצלת את ירידת מחירי האג"ח כתוצאה ממשבר החוב בדובאי. כך מסר מייקל גומז, מנהל קרן השווקים המתעוררים של פימקו.

"אנחנו נכנסים וקונים", אמר גומז בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "כשהיקף המכירות יגדל, אנחנו נצבור אפילו יותר אג"ח. אנחנו חושבים שהן זולות".

החלטות ריבית ברחבי העולם

הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) הותיר, כצפוי, את הריבית על שפל 0.5%. כמו כן, ה-BOE החליט לא לשנות את התוכנית לרכישת אג"ח לאחר שבחודש שעבר העלה את היקף הרכישות הכולל ל-200 מיליארד ליש"ט (324 מיליארד דולר) מ-175 מיליארד ליש"ט. רכישות האג"ח הממשלתיות (Gilts) צפויים להימשך עד פברואר 2010.

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הותיר את הריבית על 2% - בהתאם לתחזיות השוק. בהודעת הבנק נכתב כי "הפעילות הכלכלית המקומית ממשיכה להתאושש. עם זאת, חוסר הוודאות בהמשך הדרך נותרה בעינה".

הבנק המרכזי של שוויץ הותיר את הריבית על 0.25%. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי יעד האינפלציה הנוכחי שהציב הבנק עומד על 2%, והבנק מוריד ומעלה את שיעורי הריבית ככל שהדבר נדרש כדי לעמוד ביעד הזה.

פנסוניק רוכשת השליטה בסאניו תמורת 4.6 מיליארד דולר

חברת פנסוניק , יצרנית מוצרי האלקטרוניקה היפנית, הודיעה היום (ה') כי תרכוש את השליטה בחברת סאניו תמורת סכום של 4.6 מיליארד דולר, ובכך צפויה להפוך ליצרנית אלקטרוניקה מהגדולות ביותר בשוק העולמי. הצעת הרכש של פנסוניק מ-5 בנובמבר התקבלה, ויצרנית מסכי הפלזמה תרכוש נתח של 50.2% מסאניו תמורת 403.78 מיליארד ין, שהם 131 ין למניה - ניכיון של 22% למחיר הפתיחה של המניה בטוקיו היום. הרכישה תאפשר לפנסוניק לנצל את המומחיות של סאניו בלוחות סולאריים ובסוללות נטענות, לחזק את תחום האנרגיה הירוקה, ולפתח טכנולוגיות ידידותיות לסביבה.

מניות הבנקים באירופה, לוידס TSB וקרדיט אגריקול התאוששו מהירידות של הימים האחרונים.

מניית חברת הנדל"ן סגרו (סימול: SGRO.L) בלטה לחיוב לאחר ש-UBS עדכן מעלה את המלצתו למניה ל"קנייה" מ"נייטרלי".

מזדה , ש-25% מהכנסותייה מגיעות מהשוק האמריקני, איבד גובה בטוקיו.

צ'יינה ואנקה (סימול: 000002 בשנחאי), חברת פיתוח הנדל"ן הגדולה ביותר בסין, איבדה 1.5%.

Motech תעשיות (סימול: 6244 בטייוואן) איבדה 6.9% לאחר שהסכימה למכור אחזקה בטיוואן סמיקונדקטור בניכיון.