הסדר חוב בלידר: 51% מהמניות לדן דוד - שיזרים 60 מיליון ש'

עוד במסגרת ההסדר: מחזיקי האג"ח יקבלו 16% ובנק לאומי יקבל 10% ■ קבוצת שרם פודים, המחזיקה היום ב-59% ממניות החברה, תרד ל-15%

צעד נוסף לקראת השתלטות דן דוד על חברת לידר השקעות , הנמצאת בשליטת רובין צימרמן, איציק שרם ויאיר פודים: אמש (ד') הצליחו הצדדים להפוך את המתווה שהוצע בשבוע האחרון להסדר חוב, אך עדיין נדרש אישור של בנק לאומי וכן אסיפה של מחזיקי האג"ח של החברה.

דן דוד יזרים ללידר השקעות כ-60 מיליון שקל ויקבל 50.1% ממניותיה ואג"ח בהיקף של 25 מיליון שקל ערך נקוב, מחזיקי האג"ח יקבלו 16% ממניות החברה ובנק לאומי יקבל 10%. בעלת השליטה קבוצת שרם פודים, המחזיקה היום ב-59% ממניות החברה, תרד ל-15%. 58 מיליון שקל מתוך ה-60 יחולקו במזומן לנושים בהתאם לחלוקה ביניהם.

בנוסף, לידר תנפיק אג"ח בהיקף של 125 מיליון שקל: 55 מיליון שקל אג"ח שאינן ניתנות להמרה (סטרייט) עם שעבוד של חברת הבת לידר שוקי הון ו-67 מיליון שקל באג"ח להמרה.

עד שהשליטה בלידר השקעות תעבור לידי קרן ATE של דן דוד, ממשיכה חברת האחזקות שבשליטת שרם פודים גרופ להציג הפסדים כבדים. לידר, שהשליטה בה מועברת במסגרת הסדר חוב עם בעלי האג"ח והבנקים, הפסידה ברבעון השלישי 30 מיליון שקל ו-144.7 מיליון שקל מתחילת השנה.

ההפסד מוסבר בעסקים של החברות הבנות פולאר תקשורת ובעיקר לידר נדל"ן, שכמו לידר, גם לדוחותיה צורפה הערת "עסק חי". לידר נדל"ן תרמה לחברת האם הפסד של 136 מיליון שקל מתחילת השנה, מתוכו 21 מיליון שקל ברבעון. הפסד זה נבע בעיקר מהוצאות מימון והפחתות שביצעה החברה עקב ירידת ערך של קרקעות באירופה. ללידר, הון של 177 מיליון שקל המממן התחייבויות בהיקף של כמיליארד שקל.

את מחזיקי האג"ח מייצג משרד קליר-בנימיני, את המשקיע בחברה עו"ד חנן זלינגר ואת החברה עו"ד איה יופה.