אל-על מחדשת את הטיסות לטורקיה באמצעות חברה טורקית

כדי לעקוף את האיסור הביטחוני, החל ממארס 2010 תפעיל אל-על טיסה יומית לאיסטנבול באמצעות חברת התעופה הטורקית "אטלס ג'ט" ■ אל-על תרכוש 75% מהמושבים בטיסות אלה תמורת כ-10 מיליון דולר לעונה

במטרה לעקוף את האיסור הביטחוני המוטל על חברות תעופה ישראליות לנחיתה בשדות-התעופה בטורקיה בשעות היום, חברת אל-על תפעיל החל מחודש מארס 2010 טיסה יומית לאיסטנבול באמצעות חברה טורקית שמטוסיה יוסבו לשירות נוסעים ישראליים, יכללו גם מחלקות עסקים ויזכו את נוסעי אל-על בצבירת נקודות נוסע מתמיד. הטיסות יתבצעו בקוד שייר תחת קוד של אל-על.

בשנה האחרונה אסרו רשויות הביטחון הישראליות על חברות תעופה ישראליות לנחות בשדות-התעופה בטורקיה בשעות היום, עובדה שהביאה לביטול הטיסה היומית של אל-על לאיסטנבול.

הביקוש לקו זה הביא לכך שחברת טורקיש איירליינס, הפועלת כיום לבדה בקו זה, הגדילה את מספר הטיסות שהיא מבצעת מתל-אביב, ולעיתים היא מקיימת גם 4 טיסות יומיות בקו תל-אביב-איסטנבול.

על מנת לעקוף את בעיית הביטחון, ובמטרה לספק לנוסעי אל-על מענה בקו, אישר אתמול (ד') דירקטוריון אל-על התקשרות עם חברת התעופה הטורקית אטלס ג'ט, שבמסגרתה תפעיל החברה טיסה יומית לאיסטנבול.

על-פי החלטת הדירקטוריון תרכוש אל-על 75% מהמושבים בטיסות אלה תמורת כ-10 מיליון דולר לעונה, ובתמורה תוסב מערכת השמע במטוסים בקו לדוברת עברית, ובמטוסים יוגש מזון כשר בלבד.

חברת אטלס ג'ט, המחזיקה בצי של 17 מטוסים, היתה עד לפני מספר שנים חברת שכר ולפני מספר שנים אף פשטה רגל, אולם אז נמכרה לאנשי עסקים טורקיים שחידשו את צי המטוסים שלה והחלו להפעיל אותה כחברה סדירה. כיום מקיימת החברה טיסות פנים-ארציות בטורקיה וכן טיסות לקפריסין הטורקית ולעיר אירביל בעיראק.

על-פי המתוכנן, בשלב הבא מתכוונת אל-על להפוך את נתב"ג ל"האב", ולהטיס אליו באמצעות חברת אטלס ג'ט תיירים טורקיים שיגיעו מאיסטנבול לנתב"ג, וימשיכו מכאן בטיסות אל-על ליעדים דוגמת ארה"ב או המזרח הרחוק, שאליהם לא טסה אטלס ג'ט.

ההתקשרות עם אטלס ג'ט, שנעשתה על-ידי חטיבת המסחר באל-על, מותנית באישור הרגולציה הישראלית, אולם גורמים בענף העריכו הבוקר (ה') כי על פניו אין מניעה לקבלת אישור כזה.

בנוסף, על-פי החלטת דירקטוריון החברה, אם המצב הגיאופוליטי בין ישראל לטורקיה יחמיר - ההתקשרות תיעצר, אולם אם מערכת היחסים בין שתי המדינות תהיה סבירה - תימשך ההתקשרות בין שתי החברות.