יפעת מחקרי מדיה: ה-iPhone קיבל חשיפה בשווי 44 מיליון שקל

מבדיקה מיוחדת שנערכה עבור "גלובס" עולה כי עיתוני הדפוס המובילים בישראל פרסמו 955 ידיעות שונות על המכשיר מיום ההודעה על ההשקה הצפויה ועד ליום ההשקה - בשווי של כ-45 אלף שקל בממוצע לידיעה

קדחת ה-iPhone הכניסה לסחרור את התקשורת, ובאופן מיוחד את העיתונות המודפסת.

מבדיקה מיוחדת שערכה יפעת מחקרי מדיה עבור "גלובס" עולה כי הסיקור התקשורתי של ה-iPhone בעיתוני הדפוס המובילים בישראל ("ידיעות אחרונות", "ישראל היום", "מעריב", "הארץ", "גלובס" ו"כלכליסט"), מיום הודעת חברות הסלולר על ההשקה הצפויה ב-15 ביוני 2009 ועד יום ההשקה אתמול (ד'), נכתבו בעיתונות לא פחות מ-955 ידיעות שונות.

בממוצע מדובר בכ-6 ידיעות ביום, חשיפה שכל מותג - מסחרי או אנושי - היה שמח לקבל בימים כתיקונם.

בנוסחת חישוב שווי החשיפה שמבצעת יפעת מחקרי מדיה לפי מספר האינטשים שפורסמו, מדובר בשווי של 44 מיליון שקל - כ-45 אלף שקל בממוצע לידיעה.

כעת מתחיל מסע הפרסום ל-iPhone. משרד הפרסום יהושע TBWA צפוי להיות המרוויח העיקרי מהשקת המכשיר, שכן 3 חברות הסלולר יעלו קמפיין משותף לרגל השקת המכשיר בישראל - ויהושע יטפל בו. זאת, למרות שבתקציבי סלקום, פרטנר ופלאפון מטפלים כבר משרדים אחרים: מקאן-אריקסון וגיתם BBDO בסלקום; שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן בפרטנר; ובאומן-בר-ריבנאי ואדלר-חומסקי בפלאפון.

ליהושע יש יתרון שאין למשרדים האחרים: הסוכנות המחזיקה במניות במשרד היא חברת הפרסום הבינלאומית TBWA, המטפלת בתקציב הבינלאומי של ה-iPhone ועומדת מאחורי השקתו במדינות העולם.

המדיניות הקשוחה של אפל, שאינה מאפשרת כמעט שום תזוזה מהקו הפרסומי שהחברה מכתיבה, הביאה לכך שהחברות, שאינן יכולות ליהנות מחופש קריאייטיבי, מעדיפות לצמצם עלויות. במקום להיפרד כל אחת ממיליון עד 1.5 מיליון דולר - עלות של קמפיין השקה עצמאי - הן העדיפו לשלב כוחות בקמפיין משותף, שאמנם יהיה משמעותי ובולט, אך יש להניח כי לא יעלה יותר ממיליון וחצי דולר.

עיקר הפרסום יבוסס על התאמות של חומריים מקוריים של הקמפיינים העולמיים לשוק המקומי.