פטריק דרהי הוא המתנה שלנו

כצרכני תקשורת לא יכולנו לאחל לעצמנו משהו טוב יותר ממהלכיו הנוכחיים

מכירת מירס לפטריק דרהי היא המתנה הגדולה ביותר שיכול היה לקבל שוק התקשורת לכבוד השנה האזרחית החדשה.

שר התקשורת משה כחלון, שמנע את מכירת מירס לפלאפון, קיבל לידיו שחקן סלולרי חדש שיש לו תשתיות עצמאיות, ואין בשורה טובה מזו לצרכני התקשורת, מאחר שתחרות המבוססת על חברות עם תשתיות עצמאיות טובה יותר מתחרות המבוססת על חברות המחכירות תשתיות ממפעילים קיימים.

כרגע, משרד התקשורת מעוניין להשלים במהירות המרבית את פרסום המכרז לתדרים ולגבש את הכללים המקלים שיאפשרו לדרהי להקים רשת סלולרית במהירות.

מכירת מירס מסמלת את השינוי שעוברת מוטורולה בכלל בעולם. מירס היא המפעיל הסלולרי האחרון שהחזיקה בעולם, והיא לא נמכרה עד כה משום שנשיא מוטורולה ישראל, אלישע ינאי, המכהן גם כיו"ר מירס, התנגד נחרצות למכירה ועשה כל שביכולתו כדי להשאיר את החברה תחת חסותו.

עם מכירתה, תהיה מירס משוחררת לראשונה מהאינטרסים הצרים של מוטורולה, אך כדי שתוכל להתנתק ממנה במהירות, על דרהי להקים רשת תקשורת חדשה שתעמוד בשורה אחת עם המתחרות. כך גם יוכל להתחיל לנגוס מנתחי השוק של 3 החברות הסלולריות המבוססות. סוף-סוף יש הזדמנות לתחרות בשוק הפרטי.

נכון לעכשיו, לא ברור איך תיראה HOT לאחר מיזוג עם מירס. דרהי עומל על הקמת קבוצת תקשורת בטרם השלים את הצעדים הדרושים לשיפור מצבה של HOT. לדברי אנשי הצוות שלו, הוא יזדקק לכמה שנים כדי להעלות את HOT לרמת עסקי הכבלים שלו בצרפת. במירס מחכה לו לא פחות עבודה.