שוקי המפרץ מזנקים: אבו דאבי עולה 4.5%; דובאי מטפסת 3.3%

מניית Emaar PJSC, חברת פיתוח הנדל"ן הגדולה ביותר באיחוד האמירויות, מזנקת ב-11%, ומניית בנק דובאי האיסלאמי מטפסת ב-13%

הבורסות בדובאי ואבו דאבי מזנקות זה היום השני ומציגות את העלייה הדו-יומית החדה ביותר מזה שנה, לאור הערכות כי דובאי וורלד, חברת האחזקות הריבונית של דובאי, תצליח להימנע מפשיטת רגל.

מניית Emaar PJSC, חברת פיתוח הנדל"ן הגדולה ביותר באיחוד האמירויות, זינקה ב- 11%, ומניית בנק דובאי האיסלאמי, מטפסת ב-13%.

מדד DFM של דובאי מטפס ב-3.3% ל-1,695 נקודות, כך שבתוך יומיים עלה המדד ב- 12%. מדד ADI של אבו דאבי מזנק ב-4.5% ל-2,613 נקודות.

נזכיר כי בתחילת החודש דובאי וורלד הודיעה כי פתחה במשא ומתן להסדר חוב בהיקף 26 מיליארד דולר, כולל 3.52 מיליארד דולר באג"ח איסלאמיות על נכסי חברת נשקל שמגיעות לפדיון מחר (ב').

נסיכות דובאי / צלם רויטרס

"השוק הגיע לנקודה קריטית ומשקיעים רבים מאמינים כי המימושים האחרונים לא היו מוצדקים", אומר וויאס ג'אבהנו, מנהל חברת הברוקרים Al Dhafra מאבו דאבי. "אם לא נשמע חדשות נוספות באשר לתשלום החוב של נשקל, יתכן ויהיו מימושים נוספים, אך לא באותם ההיקפים שראינו בשבועות האחרונים".

נשקל, החברה שהקימה את האי המלאכותי בצורת דקל (בתמונה), הציגה הפסד של 13.4 מיליארד דירהאם (3.65 מיליארד דולר) במחצית הראשונה של 2009 לאור נפילת מחירי הנדל"ן בדובאי.