ארה"ב: אריה גנגר חוייב ב-750 אלף דולר בגין מחיקת מסמכים

בית משפט אמריקני חייב את גנגר לשלם החזר הוצאות משפט במסגרת תביעה שהגישו נגדו בעלי מניות בחברת הדשנים טראנס-ריזורסז, הבעלים של חברת חיפה כימיקלים בה כיהן כיו"ר

אריה גנגר, ששימש שליחו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון לבית הלבן, חוייב בידי בית משפט אמריקני לשלם הוצאות משפט בסך 750 אלף דולר במסגרת תביעה שהגישו נגדו בעלי מניות בחברת הדשנים טראנס-ריזורסז מניו-יורק, הבעלים של חברת חיפה כימיקלים בה כיהן כיו"ר. זאת, בגין מחיקת מסמכים אלקטרוניים הנוגעים לתביעה.

גנגר נתבע בבית המשפט הגבוה במדינת דלוור על-ידי בעלי מניות, שביקשו לסלקו ממועצת המנהלים של החברה. בשימוע שהתקיים ב-23 בספטמבר, העיד גנגר כי הוא ידע על הוראת בית המשפט לשמור על המסמכים שנוגעים לתביעה, וכי הוא הסיר מהמחשב רק קבצים אישיים מוצפנים שהיו קשורים לעבודתו הממשלתית. "במבט לאחור זו היתה טעות מצערת. החשש שלי היה שמסמכים של ביטחון לאומי יישארו על המחשב", אמר אז.

בית המשפט קבע בהחלטת ביניים בתביעה, כי מחיקת המסמכים על-ידי גנגר "היוותה הפרה של הוראת סטטוס-קוו", וכי גנגר השמיד מידע שהיה עשוי להועיל לבעלי המניות, ולכן הוא אשם בביזיון בית המשפט.

בית המשפט הורה לגנגר להמציא מסמכים שנחשבו לחסויים, וחייבו לשלם לתובעים החזר הוצאות משפט בסך 750 אלף דולר. "התנהגותו הפסולה של גנגר גרמה להוצאה גבוהה בפרשה צדדית זו", נכתב בהכרעת הדין.

בית המשפט הכיר, עם זאת, בכך שהמניע של גנגר להגן על מסמכים חסויים היה לגיטימי, וקבע כי קבוצת המשקיעים "לא סבלה מדרגה גבוהה של הטיית דין, ולא נקטה צעדים סבירים להפקעת מסמכיו של גנגר".

הדיון על מחיקת המסמכים היה שלב ראשון בשמיעת התביעה. בית המשפט אמור לשמוע את טיעוני הצדדים בבקשה לסילוק גנגר ממועצת המנהלים של טראנס-ריסורסז ב-15 בדצמבר.

אחד מפרקליטיו של גנגר, מייקל קרול, מסר כי הוא כנראה לא יערער על פסיקת הביניים בעניין מחיקת המסמכים, ובמקום זאת ההגנה תמתין למיצוי ההליך המשפטי.