נזקי המעילה באדגר גדלו ממיליון שקל ל-7 מיליון שקל

המעילה בוצעה במשרד החברה בוורשה, שם היא מנהלת פרויקטים של נדל"ן מניב

אחרי שלפני פחות מחודש דיווחה אדגר השקעות - מקבוצת צור שמיר שבשליטת משפחת שניידמן - על כך שמנהלת חשבונות בחברה הבת שלה בפולין, מעלה בכספי החברה בהיקף מצטבר של כמיליון שקל, בסוף השבוע התברר כי השלכות המעילה משמעותיות הרבה יותר.

כעת מבהירה אדגר כי בעקבות אותה מעילה, היא נאלצת לתקן את דוחותיה הכספיים באופן שבו הפסדיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה גדלו ב-7 מיליון שקל. יש לציין כי חלק מהשלכות תיקון זה הוצגו כבר בדוחות הכספיים לרבעון השלישי שפורסמו בסוף נובמבר.

מהעדכון שפרסמה אדגר מסתבר כי המעילה השפיעה על סעיפים שונים בדוחות, ביניהם היקף ירידת ערך נכסי החברה והיקף התחייבויותיה השונות.

ההפסד מתחילת השנה: 155.2 מ' ש'

כאמור, כל אלה הובילו את אדגר לעדכן כי הפסדיה למחצית 2009 גדלו ב-7 מיליון שקל, מה שצמצם את הונה העצמי בסכום דומה. ההפסד נרשם לאחר שירידת ערך הנכסים של אדגר גדלה ב-17.5 מיליון שקל והגיעה במחצית ל-256.9 מיליון שקל, אולם קוזזה בחלקה על ידי הטבת מס (בסך הכל הפסידה החברה כ-145 מיליון שקל במחצית).

ברבעון השלישי רשמה אדגר הפסד נוסף של 10.4 מיליון שקל, ובסך הכל, בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיע ההפסד שלה ל-155.2 מיליון שקל - לאחר ירידת ערך נכסים שהגיעה ל-258 מיליון שקל. הכנסות מס של כ-65 מיליון שקל שנרשמו בעיקרן בגין ירידת הערך, קיזזו חלק מההפסד.

במקביל הציגה אדגר מספר שינויים משמעותיים גם ביתר חלקי המאזן הכספי שהציגה. בין אלה בלטה תוספת של לא פחות מ-45.5 מיליון שקל בסעיף חייבים ויתרות חובה למחצית השנה שהגיע ל-75.7 מיליון שקל. סעיף הספקים ונותני השירותים לתקופה זו זינק ב-55.4 מיליון שקל ל-81.5 מיליון שקל.

כשעדכנה אדגר לפני שבועות ספורים את המשקיעים על המעילה שבוצעה, היא ציינה כי יזמה ביצוע ביקורת מקיפה על ידי משרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג בפולין, וכי היא תעמיק את החקירה בימים הקרובים. המעילה בוצעה במשרד החברה בוורשה, שם היא מנהלת פרויקטים של נדל"ן מניב: שני בניינים מניבים בתפוסה מלאה ברובע מוקוטוב, ושני בניינים נוספים שנמצאים בהקמה.