זכיינית הרכבת הקלה בגוש דן האריכה תוקף הערבות לפברואר

MTS הודיעה היום למדינה כי האריכה את תוקף הערבות, על סך 120 מיליון שקל שהפקידה עד ל-7 בפברואר ■ להודעה צורף מכתבו של מנכ"ל אפריקה ישראל, איזי כהן המצהיר על המשך מחוייבות הקבוצה לפרויקט

קבוצת MTS זכיינית הרכבת הקלה בגוש דן הודיעה היום למדינה כי האריכה את תוקף הערבות, על סך 120 מיליון שקל שהפקידה עד ל-7 בפברואר. להודעה צורפו מכתב מטעם מנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן המצהיר על המשך מחוייבות הקבוצה לפרוייקט ותוכנית עבודה שבה מפרטת MTS כיצד יש בכוונתה להשלים את הסגירה הפיננסית לפרוייקט.

קבוצת MTS, בהובלת אפריקה ישראל וסימנס קיבלה את הזיכיון להפעלת הקו האדום של הרכבת בתל-אביב ב-31 לדצמבר 2006. עבודות ההקמה של הקו היו אמורות להתחיל ב-2009.

לפני כחודש נערך ליזמים שימוע אצל בכירים באוצר ובמשרד התחבורה לקראת אפשרות של ביטול הזיכיון להפעלת הרכבת הקלה. זאת לאחר שהסגירה הפיננסית של הפרוייקט מתעכבת זה קרוב לשנה ועל-רקע פער של כמיליארד שקל בין הזכיינים לאוצר. בנוסף, הביעו באוצר דאגה רבה ממצבה הפיננסי של קבוצת אפריקה ישראל, בין היתר, על רקע פרסום אזהרת עסק חי על-ידי רואי החשבון של הקבוצה.

הזכיינים ביקשו בשימוע לקבל ארכה נוספת של 60 יום להשלמת הסגירה הפיננסית וטענו כי בשל משבר העולמי הם מתקשים בהשגת אשראי. בעקבות השימוע, הודיעה המדינה לפני עשרה ימים כי היא דורשת מהזכיינים הבהרות נוספות לפני שתחליט האם להאריך את הזיכיון או לבצע את הפרוייקט בעצמה.