גולד: "לא ראיתי מעולם זמן טוב יותר מעכשיו להשקיע בישראל"

את הדברים אמר נשיא שמרוק הולדינגס בפאנל "ארץ האפשרויות והרפורמות" ■ בפאנל השתתפו גם ירום אריאב וציפי לבני

"לא ראיתי מעולם זמן טוב יותר להשקיע בישראל מאשר עכשיו", כך אמר היום סטנלי גולד, נשיא שמרוק הולדינגס בפתיחת פאנל "ארץ האפשרויות והרפורמות הבלתי מוגבלות" ביומה השני של ועידת ישראל לעסקים 2009 של "גלובס" הנערכת בתל אביב.

עוד משתתפים בפאנל: אנדי באוקול, סגן מזכיר משרד האוצר האמריקני ליחסים בינלאומיים במזרח התיכון, פרופ' גלן יאגו, ראש חקר שוק ההון במכון מילקן, האדי עמר, מנהל מרכז דוחא של מכון ברוקינגס, ירום אריאב, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר האופוזיציה, ציפי לבני. את הפאנל מנחה אסף ויטמן, הציר הכלכלי של שגרירות ישראל בוושינגטון.

גולד ציין כי בשמרוק משקיעים בישראל כבר קרוב ל-25 שנה בכל סביבה כלכלית: מלחמות, ריבית נמוכה, ריבית גבוהה וכו' ולכן הוא יודע על מה הוא מדבר. "אנחנו צריכים להוציא כספים מארה"ב ולהעבירו למדינות אחרות, כגון ישראל", ציין גולד.

גולד הוסיף כי "ישראל לא כל כך מסוכנת כמו שחושבים, בסך הכל מדובר בדעה קדומה. נכון, יש בירוקרטיה ובעיות בטחון אבל זה המקום שיכול לייצר תשואות גבוהות לאורך זמן".

באוקול: "ישראל בהחלט נפגעה פחות ממדינות אחרות בעולם המרכזי"

באוקול ציין כי הכלכלה העולמית נמצאת באחת התקופות החדשות בהיסטוריה - הלחצים הכלכליים ממשיכים והאבטלה גבוהה אך רואים ניצני התייצבות. בארה"ב ננקטו כידוע צעדים משמעותיים לייצב את הכלכלה האמריקנית. בנוסף לצעדים הפנים-מדינתיים, ארה"ב שיתפה פעולה עם הגופים הכלכליים העולמיים המרכזיים על מנת לייצב את הכלכלה הגלובלית.

בגדול, ישראל בהחלט נפגעה פחות ממדינות אחרות בעולם המערבי, בעיקר בגלל שיעור החסכון הגבוה יחסית, האינפלציה הנמוכה ותחום ההיי-טק החזק.

לטעמו של באוקול, האחריות לרגולציה כלכלית מתחילה בבית אך צריכים לשלב ידיים ברחבי העולם כדי למנוע "חורים שחורים" וארביטראז' בעניין הזה. "אנחנו רואים את ניצני ההתאוששות בארה"ב על פי נתוני המאקרו האחרונים, בעיקר אנחנו מעודדים מכך שהצריכה הפרטית עלתה מאז הרבעון השני של 2008 ומהירידה הקטנה מהצפוי באובדן המשרות בחודש נובמבר האחרון", ציין באוקול.