כיל רכשה 6 חברות בתחומי טיהור המים וההגיינה ב-40 מיליון דולר

החברות שנרכשו הן חברות אירופאיות העוסקות בייצור, הפצה ושיווק של פתרונות לתחומים אלה באזורים מפותחים ומתעוררים בעולם

כיל הודיעה היום (ב') על השלמת רכישת שש חברות בחודשים האחרונים כחלק מאסטרטגיית החברה להרחבת היצע המוצרים שלה, בעיקר בתחומים בעלי פוטנציאל לצמיחה מהירה של טיהור מים והיגיינה. היקף הרכישות מסתכם בלמעלה מ-40 מיליון דולר.

החברות שנרכשו הן חברות אירופאיות העוסקות בייצור, הפצה ושיווק של פתרונות לתחומים אלו באזורים מפותחים ומתעוררים בעולם. הרכישות נעשו באמצעות מגזר המוצרים התעשייתיים ומגזר מוצרי התכלית של כיל. החברות

יוסי שחר, משנה למנכ"ל וממונה פיתוח עסקי של כי"ל, אמר כי: "רכישות אלו הן חלק מהאסטרטגיה של כיל להרחיב את פעילותה כספקית פתרונות בתחומי הכימיקלים המיוחדים באמצעות הרחבת יכולותינו בתחומים צומחים של טיהור מים והיגיינה".

בתחום טיהור המים נרכשה מדנטק (Medentech) מאירלנד, המפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות ע"י טבליות מתמוססות ייחודיות המשמשות לחיטוי משטחים וטיהור מי שתייה באזורים בהם מקורות המים מזוהמים ולמניעת התפשטות זיהומים. במוצרי החברה משתמשים ארגוני סיוע בינלאומיים, ארגונים חוץ ממשלתיים (NGO's), בתי חולים, האו"ם והמגזר הפרטי. כיל מסרה שהיא מתכוונת למנף את הטכנולוגיות, הפתרונות ורשת ההפצה הבינלאומית של מדנטק כדי לקדם את הפעילויות האחרות שלה בתחומי מי השתייה, כולל ה"כלורן".

בתום ההיגיינה נרכשו החברות פרימלאב (Primalab), ארגוכם (Argochem), מראק (Merak), היפרוקלין (Hyproclean) וחטיבת מוצרי הניקוי של אקולין (Ekuline GmbH), המייצרות מגוון רחב של מוצרי היגיינה, ניקוי ותחזוקה ומשווקות אותם לחברות בצרפת, גרמניה, מזרח אירופה, רוסיה ואוקראינה - לתעשיית עיבוד מזון ומשקאות, ולתחומי הסעדה, חקלאות, שירותי בריאות, ייצור יין ובתי גידול לבעלי חיים.

כיל מוצרי תכלית תשלב את הפעילויות העסקיות של חברות אלו ביחידת Anti-Germ הבינלאומית שלה, המייצרת חומרי חיטוי וניקוי לתעשיות המזון, המשקאות והמשקים החקלאיים ברחבי אירופה.