האוצר מרחיב את קרנות המנוף גם לחברות עם אשראי בנקאי

כך נודע ל"גלובס" ■ משנה את הנחיותיו ומגבולתיו העיקריות לגבי פעילות הקרנות ויאפשר להן להשקיע גם בחברות שלא הנפיקו אג"ח - עשוי לסייע למשל לתפרון ■ את פעילות קרנות המנוף מוביל החשכ"ל שוקי אורן

משרד האוצר מאפשר לקרנות המנוף, שהקים בעקבות המשבר הכלכלי לעידוד שוק האג"ח הקונצרני, משנה את הנחיותיו ומגבולתיו העיקריות לגבי פעילות הקרנות ויאפשר להן להשקיע גם בחברות שלא הנפיקו אג"ח. כלומר, לסייע ולהעמיד אשראי לחברות שיש להן אשראי בנקאי בלבד. כך נודע ל"גלובס".

את פעילות קרנות המנוף מוביל החשכ"ל שוקי אורן. משרד האוצר צפוי להודיע היום לשלוש קרנות המנוף הפעילות כי הוא מוכן לאפשר להן לשנות את הסכם השותפות שלהן, כך שהן תוכלנה להשקיע גם בחברות שלא עמדו בקריטריונים שקבע עד כה. כך למשל, לאור השינוי תוכלנה קרנות המנוף לסייע לחברות ומפעלים כגון תפרון.

האוצר מחזיק כ-25% מהשותפויות בקרנות המנוף. יחד עם הרחבת היצע החברות הלוות היכולות לקבל סיוע מקרנות המנוף האוצר יגביל את הסיוע לחברות שאין להן אשראי חוץ בנקאי לעד 20% מסך ההשקעות של הקרן ולכך שלפחות ששני שליש מפעילות החברה שתקבל את הסיוע מהקרן נעשית בישראל (בניגוד ל-50% שהיו עד כה).

נציין כי קרנות המנוף יצטרכו לקבל את אישור 67% מבעלי הקרן (כלומר, הגופים המוסדיים שהשקיעו בהן, יחד עם המדינה) - כלומר עוד 41% מבעלי הקרן מעבר לאוצר.