רשות השידור: הכסף שנשלם לבזק יפרנס את הרדיו האזורי

הרשות משלמת מדי שנה מיליוני שקלים לבזק, שצפויה לעבור לאחזקת אלוביץ' ■ אלוביץ' ימשיך להחזיק בתחנות הרדיו האזוריות למרות עסקת בזק

רשות השידור בוחנת האם לנקוט בצעדים לאור החלטת הרשות השנייה כי שאול אלוביץ' יוכל להמשיך ולהחזיק בתחנות הרדיו האזוריות שתחת שליטתו. זאת, לאור העובדה שהרשות משלמת מיליוני שקלים בשנה על אחזקת משדריה לחברת בזק, אותה עתיד אלוביץ' לרכוש.

באפריל הקרוב, יחזיק אלוביץ' בבזק ובתחנות הרדיו האזוריות. אזי, עשוי להיווצר מצב בו הרשות תממן גם את תחנות הרדיו האזוריות, המתחרות עם תחנות קול ישראל. כמו כן, לא אחת קיימת בעיה של עוצמות תדרים אשר פוגעים בתחנות אחרות. במצב כזה עשוי אלוביץ להימצא בניגוד עניינים בין צרכי לקוחותיו, לצרכי התחנות שבבעלותו. הרשות עשויה לפנות בנושא לרשות להגבלים עסקיים, לאור העובדה כי כיום אין לה כל אלטרנטיבה בתחום אחזקת המשדרים.

כפי שפורסם ב"גלובס", בראשית השבוע קבעה מועצת הרשות השנייה כי אין כל מניעה מבחינתה כי אלוביץ' יוכל להמשיך להחזיק במניותיו ברדיו אזורי, חרף עסקת בזק. אלוביץ' הוא אחד מבעלי השליטה בשלוש תחנות רדיו אזורי: רדיוס, המשדרת מאזור השרון; ולב המדינה ופרוויו, המשדרות באזור השפלה.

באפריל 2010 צפוי אלוביץ' להשלים את אחת העסקאות הגדולות במשק הישראלי, ולקבל 30.6% ממניות בזק תמורת 6.5 מיליארד שקל. למרות ההחלטה עדיין לא ברורות תוכניותיו לעתיד של אלוביץ' בעניין התחנות.

מרשות השידור נמסר, "אנחנו לומדים את הנושא".