מיזוג וירטואלי: גיזמוז ו-DAZ 3D מתמזגות ומגייסות 5.3 מיליון דולר

התחום אליו פונה החברה החדשה הוא שוק הסחורות הוירטואליות, בו משתתפים בעולמות הווירטואליים או במשחקים יכולים לרכוש דמויות או חפצים וירטואליים, שרלבנטיים לשימוש בסביבות התוכן הדיגיטלי המבוסס תלת-ממד

העולמות הווירטואליים הופכים לעולם אטרקטיבי למדי מבחינת ההזדמנויות העסקיות. הנהירה לתחום הביאה למיזוג בין שתי חברות סטארט-אפ, שפועלות דווקא בתחום המוצרים הדיגיטליים שרלבנטיים לשוקי התלת מימד - Gizmoz הישראלית ו-DAZ 3D האמריקנית.

המהלך מתבצע כמיזוג בין שווים ובעלי המניות בחברות, שכוללים בעיקר את הקרנות המשקיעות והמייסדים, יחזיקו במניות בחברה הממוזגת.

את גיזמוז הקים ב-2003 אייל גבר, שמשמש גם כמנכ"ל. במשך השנים היא פיתחה טכנולוגיה, שמאפשרת בעזרת תמונה של המשתמש לייצר הדמיות תלת-ממד דיגיטליות של פניו. סביב שירות זה היא סיפקה אפליקציות שונות.

הפוקוס של החברה, שהוקמה ב-2000, הוא סביב כלי פיתוח גרפיים מקצועיים, שמתמקדים בהדמיית הגוף האנושי.

"המיזוג הוא יוזמה שלי, בעקבות שיתוף פעולה עם DAZ, כי זיהיתי שיחד נוכל להשלים האחד את השני", אמר היום גבר בהתייחס למהלך.

התחום אליו פונה החברה החדשה הוא שוק הסחורות הוירטואליות, בו משתתפים בעולמות הווירטואליים או במשחקים יכולים לרכוש דמויות או חפצים וירטואליים, שרלבנטיים לשימוש בסביבות התוכן הדיגיטלי המבוסס תלת-ממד. לפי גבר, שוק זה בעל פוטנציאל להגיע ב-2010 ל-3 מיליארד דולר.

עד כה גייסה גיזמוז 16.5 מיליון דולר מהקרן של חברת הסלולר היפנית דוקומו, בנצ'מרק קפיטל וקולומביה קפיטל. ב-DAZ 3D השקיעו הקרנות Highway 12 ו-Village כ-4 מיליון דולר.

במסגרת המיזוג כל המשקיעים השתתפו בסבב נוסף של 5.3 מיליון דולר, שהסתיים לפני מספר שבועות עם סגירת המיזוג.

החברה הממוזגת, שכרגע עדיין אין לה שם, תפעיל בישראל מרכז פיתוח בתחום שבו פועלת גיזמוז, והמטה יהיה בארה"ב. המנכ"ל יהיה דן פר, מייסד ונשיא DAZ 3D. גבר יהיה נשיא החברה המשותפת.

החלוקה תהיה דומה גם ברמת ההנהלה, עם ארבעה מנהלי בתחומים הטכנולוגיים שיגיעו מהצד הישראלי וארבעה מנהלים בתחומי הכספים והשיווק שיגיעו מ-DAZ.

גבר מעריך כי בחברה החדשה יועסקו 70 עובדים וכי את 2010 תסיים החברה עם מכירות של 11 מיליון דולר ותהיה קרובה לרווחיות.