האם קיימת סכנה להטסת מטען בדרך האוויר לישראל בשע"ח?

על פי הועדה הציבורית לבחינת מגזר ההובלה האווירית של מטען לישראל וממנה, החל משנת 2010 התשובה חיובית ■ המוכנות לחירום תבחן פעם נוספת ע"י שר התחבורה בסוף שנת 2010

ללא התערבות ממשלתית ייתכן ולא יהיה מענה לאומי להטסת מטען בדרך האוויר לישראל בשעת חירום כבר בשנת 2010, כך קובעת הועדה הציבורית לבחינת מגזר ההובלה האווירית של מטען לישראל וממנה שהגישה אחר הצהריים את מסקנותיה לשר התחבורה ישראל כץ.

הועדה בראשות מנשה טרם שכללה נציגים ממשרדי האוצר, הביטחון והתחבורה וכן נציגי צה"ל, הונחתה ע"י מנהל רת"א גיורא רום. הועדה בחנה, לפי כתב המינוי, את מצב ענף ההובלה האווירית של מטען לארץ, את הטסת המטענים בחירום ואת השאלה האם נדרשת התערבות ממשלתית בענף בהתאם לתחזית התפתחותו בעתיד. כל זאת לאור המצב הקשה של ענף התובלה כיום בעולם.

הועדה נפגשה עם כל הגורמים במשק, המשפיעים והמעורבים על ענף התובלה בישראל. הועדה קבעה עוד כי בשנת 2011 המצב בתחום צפוי להשתפר, גם כתוצאה משיפור המצב הכלכלי העולמי וכתוצאה מהגדלת הפעילות בענף התובלה בעולם ובארץ. בנוסף ממליצה הועדה לשקול צעדים לייעול ההוצאות בענף ההובלה בישראל, והיא אינה רואה פסול בשיתוף פעולה מוגבל בין חברת השינוע האווירי קאל לבין חברת אל על וכדי ליצור מוכנות של המשק הישראלי לשעת חרום, וכל זאת בלי פגיעה בתחרות בענף. הועדה מתנה את הסיוע הממשלתי לחברת קאל בכך שתעמיד מטוסים מוכנים לשעת חירום.

לסיכום נקבע כי המוכנות לחירום תבחן פעם נוספת ע"י שר התחבורה בסוף שנת 2010.