למטבע שני צדדים: עצומה בכנסת להחרמת מוצרים מבריטניה

על העצומה, שיזמה ח"כ רונית תירוש, חתמו כבר 39 חברי כנסת ■ "אנו מביעים שאט-נפש מההחלטות שהתקבלו בבריטניה בנוגע לסימון באופן שונה של מוצרים יהודיים ופלסטיניים המיוצרים באותו השטח בדיוק"

לאחר שאיימה בחרם צרכנים על היטל הבצורת, שכבר ירד מהכותרות, יוזמת כעת ח"כ רונית תירוש (קדימה) עצומה נוספת - והפעם בהיבט פטריוטי: בעקבות "סימון" מוצרים מההתנחלויות על-ידי ממשלת בריטניה, קראה תירוש להחרים מוצרים תוצרת בריטניה.

39 חברי כנסת חתמו בימים האחרונים על העצומה, שבה נכתב: "אנו מביעים שאט-נפש מההחלטות שהתקבלו לאחרונה בבריטניה בנוגע לסימון מוצרים ישראלים הנמכרים בה, וחמור מכך לסמן באופן שונה מוצרים יהודיים ופלסטיניים המיוצרים באותו השטח בדיוק. אנו קוראים לבריטניה לבטל לאלתר החלטה זו, המטילה צל על שיתוף-הפעולה הכלכלי בין אזרחי המדינות".

וכאן קוראת העצומה לישראלים להשיב מידה כנגד מידה: "בהתאם לכך, אנו ממליצים לציבור הישראלי לשקול מחדש את השימוש בשירותי החברות הפועלות ממדינות המקבלות החלטה שכזו, כל עוד המלצות הממשלות שלהן בתוקף. אנו מקווים כי לא יהיה צורך בפעילות נוספת על מנת להמחיש את החומרה בה אנו רואים המלצה, שמשמעותה דה-פקטו היא עידוד חרם על מוצרים ישראלים".

בכוונת תירוש לשלוח את העצומה החתומה ליו"ר בית הנבחרים הבריטי.