אטיאס: "הקבלנים פנו אליי וביקשו ממני להפסיק לדבר על כך שמחירי הדירות יירדו כי זה פוגע להם במכירות"

שר השיכון בראיון לגלי צה"ל: "אנשים אומרים שאני סתם מדבר ומקשקש, אבל אני בשלי ומבחן התוצאה יוכיח. אני לא מדבר, אני עושה מעשים" ■ מתחייב לשווק החודש עוד אלפי יח"ד ■ קורא לממשלה להפחית את המסים הכרוכים ברכישת דירה, המגיעים לכ-40% מעלות הדירה

קבלנים פנו אלי וביקשו ממני להפסיק לדבר על כך שמחירי הדירות יירדו כי זה פוגע להם במכירות. אני לא מכיר קבלן שיגיד לעם ישראל שהמחירים יוזלו כי באותו רגע המכירות שלו ייפגעו". כך אמר היום (ה') שר השיכון, אריאל אטיאס, בראיון לגלי צה"ל בעקבות נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול ואשר העידו על המשך העלייה במחירי הדירות בחודש אוקטובר.

אטיאס חזר שוב ואמר, כי הוא פועל להוזלת מחירי הדירות על ידי שיווק מאסיבי של קרקעות.

"הדבר המשמעותי שגורם לעלייה במחירים זה חוסר היצע", אמר אטיאס. "אנו פועלים להגדיל את ההיצע. רק השבוע נפתחו מכרזים של הגל הקודם שהוצאנו, בהיקף של כמעט 6,000 יח"ד. לכל המכרזים הללו היו זוכים ובחלקם במחירים גבוהים יותר ממה שציפינו. זה מראה על המחסור בהיצע".

אטיאס הוסיף עוד, כי הוא פנה לממשלה בבקשה להוזיל את המסים הקשורים לרכישת דירות. לדבריו, "40% מעלות הדירה הולכים לקופת המדינה. אם קנית דירה במיליון שקל - 400 אלף שקל הלכו למדינה. יש כאלה שאומרים שאפילו יותר מכך; אני עשיתי הנחה. צריך להפחית את המסים. פניתי לאוצר בבקשה שישתתף במשכנתא ב-500 שקל בחודש, במבצע מיוחד שיהיה מיועד לפריפריה, לזכאים ולמי שרוכש את הדירה הראשונה שלו. אבל ההצעה שלי לא מתאימה לאוצר".

אטיאס הוציא בחודש שעבר כ-5,900 יח"ד בהמשך לשיווק דומה שבוצע בחודש אוקטובר. לדבריו, משרד השיכון ישווק גם החודש יחידות דיור, כאשר ההערכה היא כי תשווק כמות דומה כמו בחודשים הקודמים - כ-6,000 דירות.

"אני משחק במגרש שאני יכול להשפיע - ההיצע", הוסיף אטיאס. "ברבעון הראשון של 2010 אני מקווה שאצליח לעצור את עליית המחירים".

כפי שדווח אתמול (ד') ב"גלובס", מחירי הדירות עלו ב-2.2% בחודש אוקטובר, זה החודש העשירי ברציפות. כך עולה מנתוני הלמ"ס. העלייה באוקטובר הגיעה בהמשך לעלייה של 1.5% בספטמבר ו-2.4% באוגוסט.

"אני אומר לזוגות הצעירים: התמקחו על המחיר. כשזוג צעיר בא לקבלן, הקבלן אומר: 'שימו עכשיו מקדמה כי בחודש הבא המחיר יעלה'. אני לא אומר לאנשים לא לקנות דירות; אני אומר תקנו אבל תתמקחו. אנשים אומרים שאני סתם מדבר ומקשקש אבל אני בשלי ומבחן התוצאה יוכיח. אני לא מדבר, אני עושה מעשים", סיכם השר.