ביל גרוס חתך החזקותיו באג"ח הממשלתיות והגדיל המזומנים

היקף המזומנים שבידיו גדל ב-7% מסך של 199.4 מיליארד הדולר ששווה הקרן בנובמבר - רמה הגבוהה ביותר מאז קריסת ליהמן בראדרס בספטמבר 2008 ■ מעריך כי הריבית בארה"ב תעלה ל-1% בתוך שנה

ביל גרוס, מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו חתך את החזקותיו באג"ח הממשלתיות והגדיל את היקף המזומנים שבידיו לרמה הגבוהה ביותר מאז קריסת ליהמן בראדרס בספטמבר 2008.

גרוס הגדיל את היקף המזומנים בנובמבר ל-7% מסל הקרן שגודלה כ-199.4 מיליארד דולר, זאת לעומת פוזיציה שלילית של 7% בהיקף המזומנים באוקטובר, כך מדווח היום אתר בלומברג על פי נתונים מאתר קרן פימקו. הקרן יכולה להיות בפוזיציה שלילית כאשר היא עושה שימוש בניגזרים, חוזים עתידיים או בביצוע שורטים.

גרוס הקטין את החזקותיו בני"ע ממשלתיים ל-51% לעומת רמת החזקה בהן בשיעור של 63% באוקטובר, אשר היוותה הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה בקרן מזה 5 שנים.

פימקו מכרה חוב ממשלתי בעת שכלכלנים אמרו כי הצמיחה המקומית הגולמית בארה"ב תעלה ב-2010 מספיק על מנת להוביל את הפדרל ריזרב להעלות את הריבית לרמה של 1% בתוך שנה לעומת רמתה הנוכחית המצויה כבר שנה ברמה של 0%-0.25%.

ב-7 בדצמבר אמר ביל גרוס בראיון לרשת CNBC כי "הכלכלה בארה"ב תתאושש וכי יש סיכוי להעלאת ריבית. וכן כי אגרוח החוב הממשלתיות מתומחרות יתר על המידה".

ההשקעה באג"ח ממשלתיות הביאה למשקיעים בדצמבר הפסד של 1.1%, החודש הגרוע ביותר מאז אפריל.

גרוס גם הקטין את החזקותיו בני"ע מגובות משכנתאות ל-12% מ-16%, זו הרמה הנמוכה ביותר שעלייה דיווחה הקרן מאז החלה פימקו לפרסם נתון זה בשנת 2000.