ת"א נטתה לעליות: המעו"ף הוסיף 0.2%; אפריקה איבדה 9.5%

טאואר עלתה ב-5.6% לאחר שהעלתה את תחזית המכירות לרבעון הרביעי לכ-100 מיליון דולר ■ הלמ"ס: בספטמבר-נובמבר נרשמה עלייה של 3.4% בסך המכירות של רשתות השיווק ■ הסדר החוב החדש באפריקה יצא לדרך

בורסת תל אביב סגרה במגמה מעורבת תוך נטייה לעליות למרות המימוש החד שנרשם במניות אפריקה לאחר שביהמ"ש הכריע לטובת קיום הסדר החוב. בשוק צופים לפתיחה חיובית לשבוע המסחר המקוצר לרגל חג המולד בוול סטריט. אירופה נסחרת בעליות שערים בהובלת מדד הפוטסי הבריטי.

הסדר החוב החדש באפריקה יוצא לדרך: אחרי ההתפתחויות האחרונות, שכללו הסדר אג"ח מחודש בתום דיונים אל תוך הלילה בין שבת לראשון ודיון סוער למדי אתמול בבית המשפט המחוזי בת"א, הודיעה היום השופטת ורדה אלשיך על החלטתה הסופית: כל 13 סדרות האג"ח יאוחדו תחת אסיפת נושים אחת.

בדיון אלשיך יותר מרמזה שלדעתה לבייב יכול לתת יותר. לדבריה, היא אישרה את ההסדר רק משום שהוא מתחשב במועדי הפירעון של האג"ח הקצרות. משמעות ההחלטה קריטית ליציאתו לפועל של ההסדר החדש - דבר שאמור לסיים את סאגת החוב. ברגע שיאוחדו כל הסדרות, קטן באופן משמעותי הסיכוי להתנגדות מצד מחזיקי סדרה אחת, שהיתה עלולה לטרפד אותו.

הכלכלן הראשי של אקסלנס, שלמה מעוז נשמע היום אופטימי ביחס לשנת 2010: "אנחנו הולכים לקראת שנה מאוד טובה במשק הישראלי, עם צמיחה מאוד חזקה. אני רואה שיפור בכלכלה העולמית, כשהעולם יצא ממיתון. הבורסה תמשיך לעלות, למרות מספר תיקונים לאורכה. אנחנו רואים עלייה חדה בפיריון העבודה שתביא לעלייה ברווחיות החברות. הפיריון עלה בכ-7% בשנה האחרונה".

על המדיניות המוניטארית אמר מעוז: "בנק ישראל יאחר בהעלאת הריבית ולכן נראה עליית תשואות באפיק השקלי רק החל מהרבעון השני. נראה עלייה חדה בריבית במחצית השנייה של 2010 וירידה בשיעור החיסכון. נראה גם כניסה חזקה של זרים, שכן ישראל מאוד זולה יחסית במונחי חוב לתוצר. נראה כניסה גם לאפיק השקלי וגם לאפיק המנייתי.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה בשעות הצהריים את נתוני המכירות של רשתות השיווק בנובמבר, מהם עולה כי בשלושת החודשים שבין ספטמבר לנובמבר 2009 נרשמה עלייה של 3.4% בסך כל המכירות של רשתות השיווק. זאת, בהמשך לעלייה של 1% בשלושת החודשים שבין יוני לאוגוסט. במכירות המזון של רשתות השיווק בין ספטמבר לנובמבר נרשמה עלייה של 1.8%, לעומת ירידה של 3% בשלושת החודשים שבין יוני לאוגוסט.

כנס הנדל"ן של דן אנד ברדסטריט

מניות הנדל"ן ומדד נדל"ן-15 רכזו עניין לאחר שאמש חשף "גלובס" כי השיפור בסביבה העסקית והפיננסית בחודשים האחרונים הובילה לירידה חדה בסיכון חברות הנדל"ן הבורסאיות, בהשוואה לרמות הסיכון בהן היו מצויות בשיא המשבר בשנה שעברה, על פי נתוני חברת דן אנד ברדסטריט (D&B).

שיעור חברות הנדל"ן הבורסאיות שנמצאות בסיכון גבוה נכון לסוף 2009 הוא 10%, לעומת 19% בשנה שעברה. כ-30% מהחברות נמצאות היום בסיכון בינוני ו-60% נמצאות בסיכון נמוך.

דן אנד ברדסטריט ישראל ערכה היום את כנס הנדל"ן השנתי במסגרת פרויקט דנס 100. להערכת כלכלני החברה, ברבעון הרביעי של 2009 יעלו היקפי המשכנתאות בישראל ל-13.1 מיליארד שקל, מה שמגלם עלייה של כ-80% לעומת הרבעון הראשון של השנה.

יחד עם זאת, ולמרות צפי להמשך גידול בהיקף המשכנתאות גם בחודשים הקרובים, בחברה מעריכים כי עליית ריבית בנק ישראל, יחד עם הכניסה המצומצמת יותר של משקיעים זרים, עלולה להביא לעצירה בעליית מחירי הנדל"ן בתחילת הרבעון השני של 2010.

טאואר מעלה את תחזית המכירות לרבעון הרביעי לכ-100 מיליון דולר

טאואר העלתה את תחזית המכירות לרבעון לכ-100 מיליון דולר. עדכון התחזיות - לנוכח השלמת השלב הראשון בחוזה עם החברה האסיאתית. החברה צופה כעת כי מכירות הרבעון הרביעי יהיו בין 98 מיליון דולר ל-102 מיליון דולר, גבוהות מתחזית המכירות הקודמת שעמדה על 90 מיליון דולר ל-94 מיליון דולר.

טבע דיווחה כי תשקיע 60 מיליון דולר ותפתח תרופה לטיפול בסרטן. המיזם - בשיתוף עם חברת אונקוג'נקס מקנדה. בעתיד התשלום יוכל להגיע עד 370 מיליון דולר. התרופה בשלב III של הניסויים הקליניים.

בנק הפועלים מחק ברבעון השלישי חמישית מהשקעתו בבנק בקזחסטן שנרכש בשנת 2007. המחיקה העבירה את השלוחה הטורקית של בנק הפועלים , בנק פוזיטיף, להפסד. בבנק הפועלים מסבירים את המחיקה כתוצאה מ"הרעה במצב הכלכלי בקזחסטן והשלכותיו על המגזר הפיננסי ובמיוחד על המערכת הבנקאית במדינה". פוזיטיף, בניהולו של חסן אקצ'קילולו, נאלץ למחוק 11 מיליון דולר מתוך 56 מיליון דולר שהשקיע בבנק JSC בקזחסטן, אותו רכש בנובמבר 2007.

כי"ל המשיכה לאבד גובה לאחר שבסוף השבוע רשמו מניות הדשנים ירידות חדות בערכן. ב-HSBC חתכו היום את המלצתם לכי"ל ל"תשואת חסר" מ"נייטרלי" לאחר שהעריכו כי "ההתאוששות בשוק האשלג תהיה מתונה מהצפי". עם זאת העלה האנליסט את מחיר היעד מ-46.5 שקלים ל-53 שקלים.

לצורך חיזוק הונה של כלל פיננסים החליטו ועדת הביקורת והדירקטוריון של חברת כלל החזקות ביטוח להעמיד לה הלוואה צמיתה בסך 100 מיליון שקל. במקרה של הנפקת זכויות תהיה רשאית כלל החזקות ביטוח להשתתף בה בדרך של המרת ההלוואה במניות.

נובה הדואלית דיווחה כי קיבלה הזמנות נוספות בהיקף של 10 מיליון דולר. החברה צופה כי ההזמנות ברבעון הרביעי של שנת 2009 יקבעו שיא רבעוני של כל הזמנים.

אי שקט ביחסי העבודה בבנק דיסקונט : הנהלת הבנק, בניהולו של גיורא עופר, שיגרה לאחרונה מכתב לארגון העובדים, בראשות ריקי בכר, לפיו היא מבקשת לקיים דיונים כדי "להגיע להסכמות על הכנסת שינויים בחוקת העבודה על מנת להתאימה לצורכי הבנק העכשוויים והעתידיים". במסגרת המו"מ דורש ועד המנהלים, המונה כ-1,000 עובדים, כי ההנהלה תשיב לו את קיצוצי השכר שהוסכם עליהם בראשית 2009. אז נקבע כי המנהלים יוותרו ב-2009 על משכורת 13 אך במידה והתשואה על ההון של הבנק השנה תעבור שיעור מסוים, יוחזרו להם 40% ממנה.

מניית התכוף בלטה לחיוב לאחר שהודיעה כי משטרת פרו העבירה לה הזמנה בסך 42 מיליון שקל לביצוע עד סוף מאי 2010, לייצורם והספקתם של מגוון רכבים ממוגנים פרי פיתוחה של החברה.

אלקטרה נדל"ן מכרה מרכז לוגיסטי בקנדה בכ-101 מיליון שקל. הרוכשת היא חברת השקעות קנדית. הנכס כולל כ-21 אלף מ"ר והוא מושכר ליצרנית הבירה הקנדית Molson.

חברת הבנייה אשדר שבשליטת קבוצת אשטרום (75.2%) צפויה לגייס מהציבור היום 140 מיליון שקל בהנפקת אג"ח (סדרה ב') צמודות מדד בריבית מקסימלית של 4.95%. הקרן תיפרע ב-10 תשלומים חצי שנתיים שווים ב-1 בינואר וביולי בשנים 2012 עד 2016. הריבית תשולם בתשלומים חצי שנתיים החל מה-1 ביולי 2010 ועד 1 ביולי 2016.

שותפות זרח חיפושי נפט וגז שבשליטת גינקו ובה מהווה יחזקאל כליף בעל מניות גדול (26.7%) השלימה גיוס הון בהנפקת זכויות בהיקף של 40.4 מיליון שקל. מדיווח שמסרה החברה לבורסה עולה כי שיעור הניצול של הזכויות בהנפקה הגיע ל-99.9%.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]