גולדמן זאקס: "זה הזמן לקנות מניות פוטאש ומוזאיק"

הכלכלנים עדכנו מעלה ההמלצות למניות ■ "הערכתנו לגבי התאוששות הביקושים לדשנים ב-2010 לא השתנתה, ואנו מאמינים כי תרחיש הרע מכל כבר נלקח בחשבון ואינו משפיע על מחירי המניות"

מגזר הדשנים, שידע תקופות טובות יותר מזו של השנה החולפת - וזה בלשון המעטה, נמצא בתקופה האחרונה בכותרות, ודווקא במובן החיובי. תוצאות הרבעון השלישי הראו סימני התאוששות במגזר, אך ההערכות לגבי ההמשך חלוקות.

כלכלני בנק ההשקעות גולדמן זאקס נמנים עם הצד האופטימי של קשת ההערכות. בסקירה עדכנית לגבי המניות המובילות של המגזר, כלכלני הבנק העלו את המלצתם על מניית מוזאיק ל"קנייה" מהמלצה קודמת של "נייטרלי". בנוסף, גם מניית פוטאש נכנסה לרשימה של המניות שהם ממליצים לקנות.

לגבי מובילת הסקטור פוטאש, בגולדמן זאקס מציינים כי המניה רשמה ירודות חדות בשבוע החולף, אך היא נגררה לאווירת המכירות הכללית שאפיינה את המגזר, וכי אין בדבר כדי להעיד על מצבה. "בלבול ואי-וודאות אפפו את המשקיעים במניות הדשנים בשבוע שעבר - הם לגמרי התעלמו מהערכות אופטימיות שלנו ושל מומחים אחרים", לדבריהם.

"זה הזמן להיות שוריים על המניות", אומרים הכלכלנים, ומוסיפים כי "הערכתנו לגבי התאוששות הביקושים לדשנים ב-2010 לא השתנתה, ואנו מאמינים כי תרחיש הרע מכל כבר נלקח בחשבון ואינו משפיע על מחיר המניה".

בבנק השקעות אחר, נזכיר, לא שותפים לאופטימיות של גולדמן. ב-HSBC אמרו היום כי "יש התאוששות בענף הדשנים, אבל לא נראה התאוששות חזקה במיוחד". להערכת האנליסט יונה וייס, עדיין קיימים סיכונים לשוק הדשנים בשנה הקרובה: ירידה צפויה במחירי האשלג ל-400 דולר לעומת קרוב ל-1,000 דולר לפני כשנה וחצי; החוזים בהודו ובסין בשנה הבאה, שיביאו לעדכון נוסף של המחירים כלפי מטה; ולבסוף - לא מעט פרויקטים להרחבת כושר הייצור של האשלג שיסתיימו בשנתיים הקרובות, ועשויים להגדיל את ההיצע בענף.