חברת החשמל לא תעביר את החשודה בהדלפת פרשת הטוקבקים מתפקידה

הפרשה עוררה הד ציבורי נרחב לאחר שהתברר כי חברת החשמל שכרה בעלות של 5,000 שקל בחודש חברת יח"צ שתגיב לטובתה על ידיעות באינטרנט ■ העובדת גילתה כי פרצו למחשב שלה באישור הממונה עליה

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה אסר על חברת החשמל להעביר מתפקידה בכירה בחברה, שנחשדה על-ידי גורמים בהנהלת החברה כי סיפקה לעיתונאי מידע בפרשת הטוקבקים. צו המניעה ניתן במעמד צד אחד, לבקשת העובדת.

הפרשה, שהתפרסמה במאי האחרון בתקשורת, עוררה הד ציבורי נרחב, לאחר שהתברר כי חברת החשמל שכרה בעלות של 5,000 שקל בחודש את שירותיה של חברת יחסי הציבור גוב-קרטין. זו היתה צריכה לפרסם בתגובה לכתבות על חברת החשמל באינטרנט תגובות המשבחות את החברה ומשמיצות את משרד האוצר. בעקבות פרסום הכתבה פתח מבקר המדינה בחקירת הפרשה.

לפי הבקשה לצו המניעה, גילתה העובדת כחודש לאחר פרסום הכתבה כי אנשי הביטחון של החברה פרצו למחשב האישי שלה באמצעות דיסק און קי והשתילו בו קבצים, בניסיון לגלות האם היא עומדת מאחורי הדלפת המידע לעיתונאי. מבירור שערכה העובדת התגלה כי הפריצה נעשתה באישורו של הממונה הישיר עליה. לפני כחודש נמסר לה בעל-פה כי עליה לעבור לתפקיד אחר, במחלקה המיועדת להיסגר במסגרת תוכנית השינויים המבניים בחברה.

בבקשתה טוענת העובדת, המועסקת בחברת החשמל זה 17 שנה, כי העברתה לתפקיד אחר תפגע פגיעה קשה בתנאי עבודתה, איננה קשורה לצרכי העבודה, ונעשתה בלא הסכמת ועד העובדים. כמו כן נטען כי החברה מתנכלת לעובדת ופוגעת בכבודה.