קמן החלה לממש אחזקתה בקו מנחה: מכרה ב-12.9 מיליון שקל

מדובר במימוש מנה ראשונה של מניות בשיעור של 11% ■ בעקבות זאת מחזיקה קמן ב-24.9% מקו מנחה בשווי שוק של 35 מ' ש', שמיועדים למימוש ■ שווי האחזקה של קמן בקו מנחה עד כה עלה מ-24 מ' ש' ל-67 מ' ש' - תשואה של 180% תוך 4 שנים

קבוצת קמן אחזקות , שקיבלה החלטה אסטרטגית להתמקד במידה רבה בתחום המים, החלה לממש את אחזקותיה בקבוצת קו מנחה , אותן רכשה בשנת 2005. ההשקעה בקו מנחה הוגדרה על-ידי הקבוצה כפיננסית, והניבה עד כה לחברה תשואה של 180% בתוך 4 שנות השקעה.

בינתיים ביצעה קמן מימוש של מנה ראשונה של המניות, בשיעור של 11% בחבילה אחת לגוף מוסדי, תמורת כ-12.9 מיליון שקל. לאחר המכירה, מחזיקה קמן בכ-24.9% ממניות קו מנחה, ששווי השוק שלהן עומד הבוקר על כ-35 מיליון שקל, והמיועדים למימוש כאמור.

קמן רכשה את האחזקה תמורת כ-24 מיליון שקל בשנת 2005, ושוויה עלה בתוך 4 שנים ל-67 מיליון שקל. בנוסף, חלוקת הדיווידנדים הניבה לה עד כה החזר של כ-19 מיליון שקל.

"בהמשך לרכישות האחרונות שביצעה קמן, במסגרתן נרכשו חברות כדוגמת אגם-תפן, פלעד, מי-רם ואחרות - הפועלות בתחומי המים והתעשיות בהם מתמקד תיק ההשקעות שלנו - קיבלנו החלטה לממש את האחזקה בקו מנחה. בכוונתנו להמשיך ולהתמקד בתחומי המים, התשתיות ותעשיות המוטות לתחומי הביטחון, ואנו בוחנים מעת לעת רכישות נוספות בעיקר בתחומים אלה, מכיוון שיש לנו יתרון יחסי הודות להיקפי הפעילות", אמר גיורא ענבר, מנכ"ל קמן אחזקות.

קמן אחזקות, שבשליטת רוני אלרואי ובניהולו של גיורא ענבר, הינה חברת אחזקות שבבעלותה חברות בתחומי הסחר והתעשייה. חלק מהשקעותיה של קמן מתבצעות על ידי החברה הבת הציבורית ישאל. המיקוד העסקי של הקבוצה הוא כאמור בתחומי המים ותשתיות ותעשיות מוטות בטחון. עם החברות המובילות בשליטתה של קמן נמנות: מנדלסון, אלכסנדרוביץ', הגליל, פינקלשטיין, אביגדור, מי-רם, תאת טכנולוגיות, שנפ ואחרות.