יוזמה: לבטל את אפיקים 22 ו-10 בטלוויזיה החל מ-2012

עפ"י הצעת סמנכ"ל HOT יורם מוקדי, גופים שיבקשו לקבל רישיונות שידור משנת 2012 - בין אם הם משדרים כיום בטלוויזיה המסחרית ובין אם לא - יקבלו אפיקים חדשים שטרם שידרו בהם ■ קשת ורשת מתנגדות ליוזמה

עם המעבר לשיטת שידור של רישיונות משנת 2012 יבוטלו האפיקים 22 ו-10, בהם משדרים כיום ערוץ 2 וערוץ 10 - כך על-פי יוזמה שעלתה היום (ה') בוועדת הכלכלה של הכנסת.

על-פי ההצעה של סמנכ"ל האסטרטגיה ב-HOT, יורם מוקדי, גופים שיבקשו לקבל רישיונות משנת 2012 - בין אם הם משדרים כיום בטלוויזיה המסחרית ובין אם לא - יקבלו אפיקים אשר אינם קיימים בהכרח היום ואשר הזכייניות קשת, רשת וערוץ 10 אינן משדרות בהם.

ההצעה זוכה לתמיכה של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, ושל גורמים באוצר.

הרעיון נולד לאור המחלוקת סביב הגנת הינוקא אשר חוק השידורים מבקש להעניק לגורמים חדשים שירצו לשדר בטלוויזיה המסחרית עם המעבר לרישיונות.

על-פי ההצעה, כל גוף שיבקש לשדר באפיק 22 יצטרך להתמודד עליו במכרז. אם אותו גוף יהיה גוף חדש בשוק השידורים, הוא יזכה להגנה ולהקלות.

זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת מתנגדות לכך בטענה שהמותג 22 הוא חזק דיו, וגם גוף שידור חדש ייהנה מהעובדה שמדובר באפיק מבוסס בעל מוניטין. הזכייניות המשדרות כיום בערוץ 2 מבקשות להקשות על הגופים שירצו להתמודד על האפיק בו הן משדרות כבר קרוב ל-16 שנים.

עמדת המדינה היא כי יש להקל על כל גוף שיבקש להיכנס לשידור המסחרי לראשונה בתולדותיו.