בלאומי מעריכים כי המגמה החיובית בשוקי המניות צפויה להימשך

בבנק מדגישים את הסיכון הגבוה בהשקעה באג"ח קונצרני ■ בפועלים ממליצים להמשיך ולהחזיק בפוזיציה מנייתית, ומעריכים כי בתקופה הקרובה צפוי השקל להיסחר במגמה מעורבת

בפתחו של השבוע האחרון של 2009 ועם התקרבותו של המעו"ף לשיאו ההיסטורי, ממליצים כלכלני בנק הפועלים להמשיך ולהחזיק בפוזיציה מנייתית, תוך דגש על התאמת מידת החשיפה לרמת הסיכון של הלקוח, והצבת פקודות מסוג Stop loss להגנה במקרה של ירידות שערים. לאור הירידה בסטיות התקן באופציות המעו"ף, ממליצים בפועלים לרכוש הגנות לטווח הקצר, על תיק ההשקעות. בנוסף, על מנת לפזר את הסיכון בתיק הנכסים, ממשיכים בבנק להמליץ על פיזור גיאוגרפי של הרכיב המנייתי.

בזירת המט"ח, מעריכים כלכלני הבנק כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. כמו כן יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים. מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישות דולרים אפשרית על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את העודף בחשבון השוטף, הכלכלה היציבה בישראל ואת הציפיות להעלאת ריבית נוספת ע"י בנק ישראל ובעקבותיה, הרחבת הפער בין הריבית השקלית והדולרית.

לאור האמור לעיל, ממליצים בבנק הפועלים להחזיק מט"ח בשיעור של כ- 10%, תוך פיזור מטבעי כולל אירו וליש"ט, על חשבון הדולר, בעקבות הירידה הצפויה באטרקטיביות של המטבע האמריקני כמטבע מקלט.

לאומי: המגמה החיובית צפויה להימשך

בבנק לאומי מעריכים כי המגמה החיובית צפויה להימשך, זאת לנוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בשוק המניות המקומי (הן בשל שיעורי ההיוון הנמוכים והן בשל העלייה בתיאבון לסיכון). עם זאת, מזהירים בלאומי כי רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות (המשתקפת ממכפיל הרווח החזוי) אינה נמוכה בהסתכלות היסטורית, ועל כן נראה כי גם אם ימשכו בו עליות השערים, קצבן צפוי להיות מדוד ורמת התנודתיות צפויה להיוותר גבוהה.

בגזרת האג"ח הקונצרני, צופים כלכלני הבנק כי בשל רמת המרווחים הנמוכה והמשך תאבונם של המשקיעים לסיכון, נותרה רמת הסיכון גבוהה בהשקעה באגרות החוב הקונצרניות. לפיכך, קיימת עדיפות להשקעה סלקטיבית באפיק על פני השקעה פסיבית במדדי התל-בונד השונים. בלאומי מציינים כי על אף הצמצום באנומליה הקיימת בפערי התשואות הנדרשים על אג"ח של אותן חברות להן מכשירי הצמדה שונים, עדיין קיימת עדיפות להשקעה באפיק הקונצרני צמוד המדד.

בהקשר למסחר במט"ח מעריכים בלאומי כי הסימנים להתאוששות הכלכלה האמריקנית ימשיכו לספק תמיכה לשטר הירוק אך גידול בתאבונם של המשקיעים לסיכון עתיד לקזז תמיכה זו. עם זאת, אירועים המכניסים אי וודאות למערכת הגלובלית כגון האירועים הכלכליים באבו-דאבי וביוון, יכולים לתמוך בדולר.