הגם אתה וורן באפט? ברקשייר פיטרה 21 אלף עובדים ב-2009

"כשהזמנים טובים, יהיו לך יותר עובדים מאשר כשהזמנים רעים" אמר החודש באפט ל-37 אלף עובדי חברת הרכבות ברלינגטון, שברקשייר הפכה לבעלת השליטה בה ■ באפט ציין בספטמבר השנה בראיון לBuisness Wire כי "אנחנו נוסיף משרות בנקודת זמן מסוימת אך לא נדע מתי עד שנראה את הביקושים חוזרים"

כנראה שהמשבר לא פוסח על אף אחד: ברקשייר האת'אווי שבשליטת המיליארדר וורן באפט הודיעה כי פיטרה במהלך השנה החולפת 21 אלף עובדים לאחר שמגזרי התעשייה והקמעונאות שבשליטתה נפגעו מהמשבר הפיננסי.

כעת מעסיקה ברקשייר והחברות הכלולות והקשורות בה כ-225 אלף עובדים, 8.6% פחות לעומת סוף 2008. באפט עצמו סירב להגיב להודעה על הקיצוץ המסיבי בחברת האחזקות.

"הרבה מאוד עסקים נאבקים כעת", אמר פול האוורד, אנליסט ב-Janney Montgomery. "אני מאמין שכל המנהלים של באפט הולכים עכשיו על קצות האצבעות ומנסים להבין מה לעשות", ציין האוורד.

דיוויד סוקול, מנהל זרוע האנרגיה בברקשייר, קיצץ 800 עובדים ב-NetJets מאז רכשה ברקשייר את חברת התעופה האקסקלוסיבית באוגוסט השנה לאחר זו הפסידה המחצית השנה הראשונה כ-350 מיליון דולר.

"כשהזמנים טובים, יהיו לך יותר עובדים מאשר כשהזמנים רעים" אמר החודש באפט ל-37 אלף עובדי חברת הרכבות ברלינגטון, שברקשייר הפכה לבעלת השליטה בה. באפט ציין בספטמבר השנה בראיון לBuisness Wire כי "אנחנו נוסיף משרות בנקודת זמן מסוימת אך לא נדע מתי עד שנראה את הביקושים חוזרים".