הממשל האמריקני יזרים הון לפאני מיי ולפרדי מאק ככל שיידרש

גם לאחר קו אשראי של 400 מיליארד דולר, בממשל מבטיחים תמיכה בלתי מוגבלת בסוכנויות מימון המשכנתאות המולאמות לפחות עד 2012 ■ מנהל השקעות: "הממשל מבין שמצבו של שוק הדיור אינו משתפר"

משרד האוצר האמריקני יסיר את מגבלות הסיוע לסוכנויות מימון המשכנתאות המולאמות, פאני מיי ופרדי מאק , במהלך 3 השנים הקרובות. זאת, במטרה לשכך את חששות המשקיעים כי הסוכנויות ימצו את הסיוע הממשלתי הנגיש להן.

שתי הסוכנויות משמשות כמקור הגדול ביותר של מימון משכנתאות בארה"ב והן נמצאות בשליטה ממשלתית מאז קיץ 2008. כיום, השתיים יכולות לגייס מהממשל עד 200 מיליארד דולר כל אחד. תחת הסכם חדש שהוכרז אמש (ה'), המגבלה הזו יכולה לגדול ככל שידרש, על מנת לכסות את הפסדיהן עד 2012. השתיים מנצלות במשותף כיום 111 מיליארד דולר מתוך "חבל ההצלה" שהיקפו 400 מיליארד דולר.

הממשל האמריקני "מתחיל להבין שמצבו של שוק הדיור אינו משתפר ולא סביר כי ישתפר בקרוב", אמר לסוכנות הידיעות "בלומברג" ג'וליאן מאן, סגן נשיא First Pacific יועצים. "הם לא מעונינים בעקולים עכשיו, והם אומרים 'נשלם כמה שיידרש על מנת להמשיך ולבעוט בפחית במועד הרחוב".

מספר צווי העיקול עלה על 300 אלף בארה"ב בנובמבר - העליה החודשית התשיעית ברציפות, על-פי נתוני RealtyTrac מה-10 בדצמבר. לדבריה, מספרם המצרפי של צווי העיקול על בתי חייבי משכנתאות יעלה על 3.9 מיליון ב-2009. יחד עם זאת, בממשל מעריכים כי שתי הסוכנויות לא יזדקקו לסיוע מעבר למקורות הזמינים תחת המגבלות הקודמות, פרט להחרפה משמעותית בתחזית הכלכלית.