אקירוב: "אמרתי לברק שלא צריך לשפוט אותו לפי איפה הוא גר"

אקירוב על הדייר המפורסם במגדלים: "הוא את כספו עשה ביושר" ■ על האמירות של השר אטיאס: "במקום לדבר על דירה לצעירים המדינה צריכה לדאוג לחינוך שלהם; אם הם ייצאו לעבודה ולא ילמדו כל היום תורה, הם יוכלו גם לקנות דירה בכבוד" ■ "אם תביא לי קרקע ממערב לרחוב פנקס בת"א, אני קונה. מקומות אחרים, כמו השוק הסיטונאי או פארק צמרת, זה לא אני"

אלפרד אקירוב (68), בעל השליטה בחברת אלרוב , מסיים את העשור הראשון של המאה במצב רוח מרומם. זה לא רק שהמניה שלו כבר תיקנה ביותר מ-700% מתחילת השנה, או שהאג"חים שלו נסחרים היום בתשואה של 3.6%-4.5% בלבד, אלא בעיקר התחושה שבסיכומה של תקופה, מתברר שהדרך שלו היא זו שניצחה.

אקירוב: "מי שהיה צריך ללמוד את הלקח מהמשבר האחרון כבר איננו, ואחרים ישכחו מהר מאוד את מה שהיה. אבל אני ביקשתי ומבקש בסך הכול להשיג תשואה שנתית של 10%, ולכן גם ההשקעות שלי בחו"ל, במדינות סולידיות כמו צרפת, שוויץ והולנד, לא סבלו בשנה האחרונה. תמיד יהיה מי שיחלום לקבל תשואה של 100% בשנה, ולכן הוא גם יצא למדינות שמבטיחות לו את התשואה הזו. אני לא אהיה שם. אני תמיד העדפתי לטפס מדרגה מדרגה".

"גלובס": תרבות המגדלים, סמל העשור האחרון, נזקפת על שמך, בעיקר הודות למגדלי אקירוב ברח' פנקס בת"א.

אקירוב: "לא רק שהבאתי את המגדלים לישראל, אני העליתי כאן את איכות הבנייה. אחרים לא בונים מגדלים כמו אקירוב, אבל בזכות הסטנדרטים שהציבו המגדלים שלי, כל הבנייה בארץ עלתה מדרגה".

- רק שיש מחיר לסטנדרטים הללו. הם יצרו דירות מאוד יפות אבל גם מאוד יקרות, שהרחיקו את הצעירים ואת העשירונים הנמוכים מהיכולת לקנות דירה.

"תמיד היה יקר לקנות כאן דירה. הרי המגרש זה 50% מהעלות, השלד עוד 30%, אז על איזה תוספת כבר מדובר? אם המדינה רוצה לדאוג לצעירים שלה שתדאג להם לחינוך. במקום לדבר על דירה לצעירים, שידאגו להם להשכלה. אם הם יהיו משכילים, אם הם יצאו לעבודה ולא ילמדו כל היום תורה, הם גם יוכלו לקנות דירה בכבוד".

- כשרוצים לדבר על הפערים בישראל, מציגים כמעט דרך קבע את מגדלי אקירוב - משכנם של עשירי המדינה. שר הביטחון, אהוד ברק, אפילו אמר שאם היה יודע עד כמה המגורים שם יהפכו לסמל נובורישי, אולי לא היה קונה שם דירה.

"אמרתי לאהוד ברק אולי מאה פעמים, שצריך לשפוט אותו לפי המעשים שלו ולא לפי איפה שהוא גר. את הכסף שלו הוא הרוויח ביושר. פערים תמיד היו במדינת ישראל ולא צריך להגזים עם העניין".

- לפי שעה, בתל אביב סיימת למכור, בממילא בירושלים הפרויקט כבר מוכן. בעשור הבא אקירוב בונה רק בניכר?

"אם תביא לי קרקע ממערב לרח' פנקס בתל אביב אני קונה. מקומות אחרים, כמו השוק הסיטונאי או פארק צמרת, זה לא אני. לא שזה לא מוצלח, תראה איזה בניינים יפים הקימו בצמרת, אבל זה לא אני".

היום במוסף הנדל"ן בעיתון "גלובס" - סיכום העשור:

- כמה עלו מחירי הדירות בישראל בעשור האחרון

- איזו עיר הציגה את הנסיקה הגבוהה ביותר במחירים

- איזו עיר ספגה ירידת מחירים

- מה השתנה בגודלן של הדירות

- מה קרה למחירי השכירות בקניונים ובמשרדים