בעקבות הפילוג: ח"כ כרמל שאמה צפוי להתמנות לסגן שר

עלול לאבד תפקידו כיו"ר ועדת הכלכלה הבא ■ במסגרת הניסיונות לפצל את קדימה, הובטח תפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לח"כ עתניאל שנלר, אם יסכים להצטרף למהלך

מהלך פילוג קדימה עשוי לשדרג לא רק את חברי הסיעה שיפרשו ממנה ויזכו בתפקידים בקואליציה, אלא גם חברי כנסת בליכוד. ח"כ כרמל שאמה אמור להתמנות בעוד כמה חודשים ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אלא שהח"כ הצעיר עלול לאבד את ההבטחה שניתנה לו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, לנוכח ההבטחות לתפקידים שקיבלו חברי קדימה אם יפרשו מהסיעה.

במסגרת הניסיונות לפצל את קדימה, הובטח תפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לח"כ עתניאל שנלר, אם יסכים להצטרף למהלך. בראשות הוועדה היה אמור לעמוד ח"כ מהליכוד, אלא שעם כינון הכנסת הנוכחית, ביקשה קדימה את ראשות הוועדה ובתמורה ויתרה על ראשות ועדת הכלכלה לטובת הליכוד. עתה, אם ימונה שנלר ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, תחזור ועדת הכלכלה לידיה של קדימה, ושאמה לא יזכה לכהן כיו"ר.

במערכת הפוליטית מעריכים שלאור הקרבה של שאמה לנתניהו והנאמנות שהפגין כלפי ראש הממשלה מאז תחילת הקדנציה, הוא צפוי לקבל פיצוי כדוגמת תפקיד סגן שר. גם על חברי ליכוד אחרים יכול המהלך להשפיע בפריימריז וכן עלול לשנות את המפה במחוזות.

הבוקר (א') הגיש שאמה הצעת חוק שעל פיה יתוקן "חוק מופז", כך שבמשך שנה לאחר שח"כ בחר להתפלג מסיעתו כשסיעת יחיד, יוכלו שישה ח"כים נוספים להצטרף אליו והם יוגדרו כשבעה פורשים כחוק. ההצעה נועדה לאפשר לח"כ אלי אפללו, שהודיע על פרישה מקדימה, להצטרף מאוחר יותר לשישה פורשים, אם יהיו כאלה, דבר שהחוק אינו מתיר כרגע.

בנוסף מציעה הצעת החוק כי לשבעה ח"כים שהתפלגו כחוק יוכלו להצטרף ח"כים נוספים, אפילו כבודדים, במשך כשנה לאחר ההתפלגות. "אין שום סיבה שאחרי השביעייה, הח"כ הבאה שירצה להצטרף אליהם יצטרך לאסוף עוד שישה. כמו כן לא הגיוני שאם קדימה תתפלג מאפללו - ששת האחרים לא יוכלו להצטרף אליו", אמר שאמה.