פרטנר אישרה דיבידנד חד-פעמי ענק בסך 1.4 מיליארד שקל

כל בעל מניה יקבל 9.07 שקלים המשקפים תשואת דיבידנד חד-פעמית של כ-12% ■ הדיבידנד כפוף לאישור ביהמ"ש ■ גם לאחר חלוקת הדיבידנד, היקף החוב של פרטנר עדיין יהיה נמוך מהיקף החוב של סלקום

חברת פרטנר דיווחה היום (ב') כי דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך 1.4 מיליארד שקל או 9.07 שקלים למניה ומשקף תשואת דיבידנד חד פעמית של כ-12%. זאת, בנוסף על תשואת הדיבידנד השוטפת של החברה הנוהגת לחלק כ-80% מרווחיה כדיבידנד (ברבעון השלישי של 2009 חרגה החברה מקו זה וחילקה דיבידנד בשיעור של כ-115% מסך הרווחים ברבעון שהסתכם בכ-300 מיליון שקל). הדיבידנד כפוף לאישור בית המשפט, כנדרש בחוק.

הדיבידנד אינו מפתיע מאחר והוא היה צפוי כחלק מהתוכנית של סקיילקס לממן את רכישת השליטה בפרטנר. אחרי חלוקת הדיבידנד, החוב נטו של סקיילקס יהיה פחות מ-3.5 מיליארד שקל.

כחלק מהפצת הדיבידנד, התקשרה החברה עם בנקים מובילים בישראל אשר יספקו לחברה מימון בסך של כ-1.5 מיליארד שקל בריבית משתנה לתקופה של 3-5 שנים.

מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר: "החלטת הדירקטוריון על חלוקת דיבידנד הינה צעד נוסף בדרך לאופטימיזציה של מבנה ההון של החברה והיא משקפת פעם נוספת את יצירת הערך המתמשכת של החברה לבעלי מניותיה".

נציין כי גם לאחר שיאשר בית המשפט את חלוקת הדיבידנד, עדיין יהיה היקף החוב של פרטנר נמוך מהיקף החוב של מתחרתה, סלקום וכן מדובר על יחס חוב/ EBITDA הנמוך מהממוצע המקובל בענף אשר עומד על 2-2.5 ואילו בפרטנר יהיה יחס חוב זה נמוך מ-1.5.