קדימה החליטה פה-אחד לא להצטרף לממשלת נתניהו

יו"ר קדימה ציפי לבני: "הוכח היום שוב שקדימה היא הדבר האמיתי, ושאף אחד לא יעז לחשוב אחרת" ■ קדימה: "הצעת נתניהו אינה מבטאת רצון כן לשותפות של אמת, אינה מכבדת את המציע ואת הסיעה הגדולה בכנסת"

סיעת קדימה החליטה הערב (ב') לדחות את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא להיכנס לממשלה. מקדימה נמסר: "מדובר בהחלטה שהתקבלה פה אחד בישיבת הסיעה, בה הוחלט לדחות את הצעתו של ראש הממשלה להיכנס לקואליציה במתכונת הנוכחית", נמסר.

"הוכח היום שוב שקדימה היא הדבר האמיתי. ושאף אחד לא יעז לחשוב אחרת", אמרה יו"ר קדימה ציפי לבני עם צאתה מהדיון.

דובר הסיעה הוסיף: "סיעת קדימה קיימה דיון ממצה בעקבות המפגשים בין ראש הממשלה לבין יו"ר האופוזיציה. קדימה מאמינה כי לממשלת אחדות יתרונות רבים, אולם אחדות לאומית אינה מליצה ריקה מתוכן, אלא מחויבות לשותפות של אמת. שותפות זו צריכה להיות סביב חזון ועקרונות משותפים, ודרך מוסכמת בין כלל השותפים לממשלה לצורך מימוש העקרונות".

מקדימה נמסר כי הצעת ראש הממשלה, כפי שנמסרה ליו"ר קדימה, "אינה מבטאת רצון כן לשותפות כזו, אינה מכבדת את המציע, אינה מכבדת תנועה המהווה את הסיעה הגדולה בכנסת, והמחויבות לקדם את חזונה ועקרונותיה המרכזיים ובכללם הובלת התהליך המדיני ושינוי שיטת הממשל ולכן אי אפשר לקבלה".

עוד נמסר כי, במידה ויש לראש הממשלה עניין אמיתי באחדות על בסיס המפורט לעיל, והוא יפנה לקדימה על מנת לקדם רעיון זה - קדימה תשוב לדון בסוגיית ממשלת האחדות ואף תהיה נכונה להקים צוות לשם כך בהתחשב באתגרים שבפניהם ניצבת מדינת ישראל".

"ההצעה שהוגשה אינה מכבדת את המציע ולא את הסיעה הגדולה בכנסת - קדימה זה הדבר האמיתי", אמר ח"כ עתניאל שנלר. "עם זאת, לאור חשיבות הנושא, אם יובאו הצעות חדשות קדימה תהייה מוכנה להקים צוות מו"מ על מנת להיכנס לקואלציה".

מוקדם יותר - שאול מופז: "נתניהו יהיר - וביהירות לא בונים מנהיגות"

על רקע הצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, להצטרף לממשלה, התכנסה היום (ב') בצהריים סיעת קדימה לדיון בנושא. ח"כ שאול מופז, אמר בדיון כי "הצעתו של נתניהו יהירה".

דבריו, "ביהירות לא בונים מנהיגות. אנו נמצאים היום לפני משבר עמוק. אני אומר לחברים כאן: נפגשתי עם לבני לפני כמה ימים והבהרתי לה שנחוצים פריימריז עכשיו על מנת לשמור על אחדות הסיעה ועל אחדות קדימה, וגם כדי להוכיח שאנחנו מפלגה חפצת חיים".

גם חברי הכנסת מאיר שטרית, יעקב אדרי ורוחמה אברהם דיברו נגד הכניסה לממשלה.
בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה במקביל לזו של קדימה, קרא ראש הממשלה ללבני לשקול בחיוב את ההצעה. "אתמול נפגשתי פעם נוספת עם יו"ר קדימה, ציפי לבני, והצעתי לה - לאור האתגרים - להצטרף ולחזק את ממשלת האחדות הקיימת. היא אמרה לי שהדבר הכי חשוב לה הוא תהליך השלום", אמר נתניהו. "שאלתי אותה שאלה: אם זה מה שמעניין אותה, תהליך השלום מול הפלסטינים הוא מה שבאמת מעניין אותה, איזו סיבה יש - לא להיכנס לממשלת האחדות? הבנתי שהשאלה עלתה לפני שמונה חודשים, אך איני מבין מדוע לא כעת. ההצעה פשוטה: להיכנס בעת הזו כשישראל בפני אתגרים לאומיים וביטחוניים. יש את כל הסיבות להצטרף, אין שום סיבה לסרב לאחדות".

מוקדם יותר הבוקר אמר נתניהו כי הוא מוכן להעניק לסיעת קדימה תפקידים נוספים תמורת הצטרפותה האפשרית לממשלה אחדות לאומית. בפגישה שערך עם יועציו אמר: "הצעתי ללבני להרחיב את ממשלת האחדות שלנו בדיוק כפי שעשה מנחם בגין - שהצטרף לממשלה עם שני שרים ללא תיק בראש סיעה של 26 חברי כנסת - אבל אם לבני תבקש לצרף עוד שר או שניים, זו לא תהיה בעיה".

לדברי נתניהו, הצעתו רצינית. "אסכים גם לצרף שר נוסף מקדימה לקבינט. אני אומר זאת כי ההצעה שלי רצינית וכנה, ובעיקר מפני שלנגד עיני עומד הרצון לחזק את ישראל אל מול האתגרים הביטחוניים".