הפדרל ריזרב יקים מנגנון חדש למלחמה באינפלציה

"מנגנון הפקדונות לתקופה" יאפשר למוסדות פיננסים לקבל ריבית על הלוואות ארוכות טווח לבנק המרכזי ■ ה'פד': "פקדונות לתקופה הן אחת הדרכים לניקוז עתודות הבנקים ויישום המדיניות המוניטרית"

הפדרל ריזרב בהנהגתו של בן ברננקי הודיע אמש (ב') על כוונתו לבנות מנגנון חדש להוצאת כספים מהמערכת הבנקים, ברגע שקובעי המדיניות יחליטו על כך, וזאת כדי להדק את המדיניות המוניטרית.

"מנגנון הפקדונות לתקופה" יאפשר למוסדות פיננסים לקבל ריבית על הלוואות ארוכות טווח לבנק המרכזי. נכון לעכשיו, ה'פד' מעניק ריבית לבנקים על הלוואות קצרות טווח.

"פקדונות לתקופה הן אחת הדרכים שה'פד' עשוי לקדם על מנת לנקז את העתודות של הבנקים וכך ליישם את המדיניות המוניטרית שלו", נכתב בהודעת הבנק המרכזי של ארה"ב.

הריבית על פקדונות לתקופה, שמשך החיים שלהן הוא בין שישה חודשים ליותר משנה, תקבע על פי מכרז. הנגישות למנגנון החדש תינתן אך ורק למוסדות פיננסים הזכאים לביטוח על פקדונות פדרליות, ולא לציבור הרחב. ברגע שהכסף יועבר ל'פד' לא ניתן יהיה לקצר את תקופת ההלאווה.

נציין כי במסגרת המאמצים של ה'פד' להילחם במשבר הפיננסי העולמי הקשה ביותר מאז ה"שפל הגדול", הוא נקט במספר מהלכי חירום, שהובילו ללמתן אשראי בהיקף 2.2 טריליון דולר למערכת הבנקאית של ארה"ב.