אפריקה מימושים: מוכרת אחזקותיה בחברה פיליפינית

אפריקה נכסים תמכור את מלוא אחזקתה בחברה תמורת 63.5 מיליון שקל ■ מחזיקי אג"ח ט' של אפריקה יקבלו בשבוע הבא 113 מיליון שקל

מסע המימושים של אפריקה ישראל נמשך: החברה הבת אפריקה נכסים הודיעה היום על מכירת מלוא אחזקותיה (40%) בחברת Cyberzone Properties לשותפה לחברה, תמורת 63.5 מיליון שקל. החברה הפיליפינית מחזיקה בפרויקט נדל"ן.

את הנכס רכשה אפריקה בפברואר 2006 תמורת 10.1 מיליון דולר, והוא כולל זכויות בפרויקט להקמת פארק בנייני משרדים לחברות בתחום טכנולוגיית המידע במאנילה. החברה צפויה לרשום רווח הון לא מהותי בגין המכירה, אך זו צפויה לייצר לאפריקה נכסים תזרים נקי בסך של כ-47 מיליון שקל.

מימוש הנכס מצטרף לשורה ארוכה של מכירת אחזקות שביצעה אפריקה ישראל בשנה האחרונה בכדי להקטין את המינוף השמיימי אליו נקלעה. בין השאר, מכרה החברה את אחזקותיה בקניון רמת אביב, מגדל אפריקה ישראל ומגדל הקריה.

בשבוע שעבר דיווחה אפריקה על השלמת ארגון מחדש של הזכויות וההתחייבויות בגין בניין הניו יורק טיימס במנהטן - אחת מהשקעותיה היומרניות, ובדיעבד גם הכושלות ביותר. כתוצאה מהמהלך יירשם לאפי ארה"ב, החברה בת של אפריקה ישראל המחזיקה בנכס, רווח הון חשבונאי של 370 מיליון דולר (לאחר הפחתות של קרוב לחצי מיליארד דולר בשנה האחרונה).

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל אמר היום כי "מכירת האחזקות משקפת את התמקדותה של הקבוצה באזורי הליבה של פעילותה, והם רוסיה, מזרח אירופה, ארה"ב וישראל. ההסכם משקף מימוש מוצלח של פעילות באזור בו לחברה אין כוונה לפתח פעילות עסקית בתקופה הקרובה. עם השלמתו הצפויה של הסדר החוב, תמשיך אפריקה ישראל להתמקד בעשייה עסקית ובפיתוח הפעילויות לטובת כל בעלי האינטרסים בחברה, בעלי המניות ומחזיקי האג"ח".

במקביל נמשכים ההליכים הטכניים לאישור הסדר החוב באפריקה ישראל. בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי בשבוע שעבר, בתוך שלושה שבועות אמורה להתכנס אסיפת אג"ח משותפת לכל 13 סדרות האג"ח במטרה לאשר את הסדר החוב המתוקן.

אתמול התקיימה אסיפת מחזיקי האג"ח של סדרה ט' של אפריקה, ובסופה הוחלט להעמיד להצבעה שלושה סעיפים: ביטול הליך ההוצאה לפועל שנפתח נגד אפריקה ישראל, הסכמה לשנוי הסדר החוב כפי שנחתם עם נציגות מחזיקי האג"ח, וביטול הנציגות הנפרדת. אם יאושרו שלושת הסעיפים, שיועלו להצבעה אחת משותפת, יקבלו מחזיקי אג"ח ט' מקדמה של 20%, בהיקף של 113 מיליון שקל.

רמי ירדן, העומד בראש חברת מוצרי האיגוח גלובל פייננס שחשופה לאג"ח ט' ב-150 מיליון שקל, ועו"ד גיא גיסין המייצג את הסדרה, הבהירו אתמול למשתתפים שכדאי להם לתמוך בהסדר החוב. התוצאות של ההצבעה יתקבלו ביום רביעי בצהריים, ותוך שלושה ימי עסקים לאחר ההכרעה הכסף יועבר למחזיקי אג"ח ט'. זאת, מתוך תשלום של כ-261 מיליון שקל במזומן. מבדיקת התמיכה בהסדר עולה כבר עתה שיש רוב לאישור ההצעות.