אם לא דנקנר אולי עזריאלי: קבוצת עזריאלי מתעניינת בהנסון

משאב מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר והמשפחות מנור ולבנת החליטו לסגת אתמול מהעסקה לרכישת הנסון ■ עזריאלי מנהלת מגעים ראשוניים עם HeidelbergCement, בעלת השליטה הגרמנית בהנסון, ובשלב זה לא ברור לפי איזה תג מחיר מתנהל המו"מ

בעוד שבמשאב מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר והמשפחות מנור ולבנת החליטו לסגת אתמול (ב') מהעסקה לרכישת הנסון ישראל, ניכר כי ישנם גורמים נוספים המעוניינים ברכישת יצרנית הבטון השניה בגודלה בישראל. בין המתעניינים ניתן למנות את קבוצת עזריאליי.

עזריאלי מנהלת את מגעים ראשוניים עם HeidelbergCement, בעלת השליטה הגרמנית בהנסון ישראל, באמצעות גרנית , הזרוע הציבורית של עזריאלי, וזאת בשל הסינרגיה בתחומי הפעילות. בשלב זה לא ברור לפי איזה תג מחיר מתנהל המו"מ. בהקשר זה נציין כי בשוק מעריכים כי תג המחיר שהיו מוכנים לשלם בקבוצת האחזקות של דנקנר היה גבוה, כיוון שגילם פרמיה עבור המעמד המוביל שהייתה מקנה רכישת הנסון ישראל לקבוצת IDB בשוק.

משאב ביקשה לרכוש את הנסון תמורת 450 מיליון שקל בתוספת המזומנים בקופתה, וכעת תצטרך לשאת בקנס של 22.5 מיליון שקל בגין ביטול העסקה. ב-IDB נאלצו לרדת מהעסקה לאחר שהובהר להם כי רונית קן, הממונה על הגבלים עסקיים, לא תאשר את המיזוג בין החברות.

על-פי חלק מההערכות, מצבה של HeidelbergCement השתפר במהלך השנה החולפת וכעת היא "לחוצה" פחות לממש את אחזקתה בחברה הישראלית.

מקבוצת עזריאלי נמסר בתגובה כי "הקבוצה בוחנת מפעם לפעם הזדמנויות עסקיות הקשורות בפיתוח עסקיה ובהגברת הסינרגיה בקבוצה. הקבוצה נוהגת להתייחס באופן פרטני להזדמנויות אלה רק כאשר הן קונקרטיות".