סרוסי: "התחרות במערכת הבנקאית בכל פלחי השוק חריפה"

סרוסי נאם בכנס השנתי של האיגוד שעמד בסימן 50 שנים להקמת האיגוד ■ ברמז להמלצות השנויות במחלוקת של ועדת חודק אמר סרוסי כי "התנאי ההכרחי והחשוב ביותר לקיומה של מערכת בנקאית הוא שמירה על יציבות, ארשה לעצמי לצטט את גליה מאור, שהמליצה 'לא לאמץ תרופות שפותחו בחו"ל למחלות שלא קיימות בישראל'.

"התחרות במערכת הבנקאית הישראלית בכל פלחי השוק חריפה ועזה, זהו שוק דינמי ותחרותי. עשרות סניפים חדשים נפתחים מדי שנה. קונספטים שיווקים חדשים מושָקים. הון עתק מושקע בפיתוח ערוצים ישירים מתקדמים, באינטרנט, בסלולאר ועוד ולפי נתוני בנק ישראל גם מחירי השירותים הולכים ויורדים", אמר היום (ג') יאיר סרוסי יו"ר בנק הפועלים המכהן גם כיו"ר איגוד הבנקים.

סרוסי סיפר כי היה לאחרונה בדימונה "ביקרתי במרכז המסחרי המקומי. וכמה בנקים אתם חושבים שפגשתי ברדיוס של 50 מטר? חמישה סניפים של בנקים שונים במרכז המסחרי של דימונה. ואם זו לא תחרות עזה, מהי תחרות?" אמר.

סרוסי נאם בכנס השנתי של האיגוד שעמד בסימן 50 שנים להקמת האיגוד. ברמז להמלצות השנויות במחלוקת של ועדת חודק אמר סרוסי כי "התנאי ההכרחי והחשוב ביותר לקיומה של מערכת בנקאית הוא שמירה על יציבות, ארשה לעצמי לצטט את גליה מאור, שהמליצה 'לא לאמץ תרופות שפותחו בחו"ל למחלות שלא קיימות בישראל'. אני מבקש להתריע מפני הרצון לרפורמות גדולות ומהירות, שתועלתן מועטה ואף מפוקפקת, והנזק הפוטנציאלי בהן גדול. אין פתרונות קסם קלים, אין תחליף לשיקול דעת לשכל הישר ולניהול הסיכונים".

"המצב הנוכחי משקף את השילוב המוצלח של בנקים שעברו מודרניזציה ומנוהלים בצורה דינמית על פי שיקולים עסקיים, עם פיקוח יעיל על ידי בנק ישראל. לא קל להגיע למצב הזה אבל קל מאוד לקלקל אותו" הזהיר סרוסי והוסיף כי "חשוב מאד לא לפעול בחופזה, ולזכור שבנקאות איתנה ורווחית היא נכס לאומי שמדינות רבות היו מתקנאות בו. זה בדיוק הזמן להמשך מדיניות שקולה וסבירה, שתחזק את המערכת הבנקאית ולא תגרום לזעזועים מיותרים".

סרוסי התגאה ביציבות המערכת הבנקאית בישראל: "אכן, נגרמו לנו הפסדים כתוצאה מן המשבר הפיננסי העולמי אבל אל מול הנחשול של המשבר, המערכת הבנקאית בישראל עמדה כצוק איתן המגן על המשק הישראלי מפני הגלים המתנפצים. נרטבנו, אבל נותרנו יציבים וחסונים. זאת הודות לתבונה, הזהירות והשמרנות של ראשי המערכת הבנקאית הישראלית, שלא התפתו להעניק אשראי בצורה לא אחראית וללא ביטחונות מספיקים. בשיא המשבר כאשר בנקים בארה"ב נסגרו על בסיס יומי, כאשר המרווחים על ה-CDS של הבנקים הגדולים ביותר נסקו לגבהים מפחידים, כאשר דירקטוריונים של חברות רב לאומיות התכנסו ערב ערב לדון מהו הבנק הבטוח שבו אפשר להפקיד את המזומנים, הפך המשק הישראלי, ובראשו המערכת הבנקאית, לנמל מבטחים".