מנופי ריוול תובעת 14 מיליון שקל מאבי יוחנן ומנופי אבי על הצתת מנופיה

לפני כשנתיים נידון אבי יוחנן ל-6 חודשי עבודות שירות, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון במעורבות בתקרית בה שומר של ריוול הצית שני מנופי ענק שלה כדי למנוע ממנה השתתפות במכרז בו התחרתה במנופי אבי

חברת לימה אחזקות ההולנדית, שבבעלות דורון ועדי לבנת, תובעת בבית המשפט המחוזי בתל-אביב כ-14 מיליון שקל מחברת מנופי אבי ומבעליה לשעבר, אבי יוחנן, בגין הנזקים שגרמו במעורבותם בהצתת שניים ממנופיה. לימה היא מהחברות המובילות בעולם בתחום במות הרמה, והיא פועלת תחת השמות המסחריים ריוול ו-Hovago.

מנופי אבי היא חברת המנופים הגדולה בישראל. בעבר היא שיתפה פעולה עם ריוול, אך בהמשך הפכו השתיים למתחרות. ב-2006 היא ייבאה מנוף יחיד מסוגו בארץ, בעל כושר הרמה של 500 טון. התחרות התעצמה עוד יותר כשהשתיים התחרו במכרז שפרסמה אינטל לשירותי הנפה במפעל החדש בקריית-גת.

לפני כשנתיים נידון אבי יוחנן ל-6 חודשי עבודות שירות, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון במעורבות בתקרית בה שומר של ריוול הצית שני מנופי ענק שלה, כדי למנוע ממנה השתתפות במכרז.

יוחנן הודה בסיוע להיזק בזדון, בכך שלא דיווח למשטרה על כוונת השומר לשרוף את המנועים ובכך שנתן לו להבין כי אם ישרוף אותם - הוא יתגמל אותו. כן הודה והורשע באיומים טלפוניים על מנכ"ל ריוול, אביתר חכמון, ורעייתו.

בגזר הדין חוייב יוחנן גם לפצות את ריוול ב-200 אלף שקל. לאחר האירועים העביר יוחנן את הבעלות בחברה ל-4 בניו ולאחיו.

לפני כ-3 חודשים חייב בית המשפט השלום בתל-אביב את מנופי אבי, את יוחנן ואת השומר המצית לשלם למנכ"ל חכמון ולרעייתו פיצוי בסך 200 אלף שקל בגין האיומים, כשמנופי אבי חויבה בנוסף - באורח חריג - גם בפיצוי עונשי בסך 200 אלף שקל.

פגיעה בתחרותיות

כעת הגישה לימה, באמצעות עוה"ד יורם זמיר ודפנה וינברג ממשרד שפיגלמן, קורן, ברק, זמיר ושות', תביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילית, בה נטען כי אבי יוחנן "היה הרוח החיה מאחורי מעשי ההצתה והאיומים".

לימ תובעת את יוחנן ומנופי אבי לתשלום פיצוי על תיקון המנופים, ירידת ערכם, אובדן הכנסות בגין השבתתם לתקופה ארוכה והוצאות אבטחה שהוצאו בגין פעולותיהם האלימות של יוחנן ומנופי אבי.

לימה טוענת כי ההצתה פגעה בכושר התחרות ובקצב הצמיחה והחדירה שלה לשוק הישראלי, והובילה אותה בסופו של דבר להפסיק את פעילותה בישראל בתחום המנופים הניידים.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 09-12-33347).